بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
در حالی که بخشنامه دولت برای تغییر ساعت کاری ادارات در تیرماه واضح است و بانک مرکزی نیز در ابلاغیه ای بر آن تاکید کرده اما ساعت جدید از 6 تا 14 در عمل به شکل‌‌های متفاوتی اجرا شده و توسط بسیاری از بانک‌ها رعایت نمی شود.
کد خبر : ۱۷۸۰۴۵
به گزارش بورس نیوز، در پی تداوم گرمای هوا در اولین فصل تابستان و نیاز به صرفه جویی در مصرف برق، هیئت وزیران ساعت کار دستگاه های دولتی، ادارات بانکها، شهرداری ها و سایر موسسات عمومی غیر دولتی به استثناء مراکز خدمات رسان در تیرماه را بین ساعت 6 شروع تا ساعت 14 تعیین کرد.

همچنین استانداری در اطلاعیه اعلام این موضوع تاکید کرده بود: ضروری است مسئولان دستگاه های اجرایی، سازمان ها و نهادهای مستقر در استان تهران با نظارت و تلاش جدی در خصوص کاهش مصرف انرژی دستگاه مربوطه، سیستم‌های سرمایش خود را در دمای 25 درجه سانتیگراد تنظیم و حداکثر تا ساعت 13.30 خاموش کنند و حسن انجام امور بر عهده بالاترین مقام دستگاه و از طریق مبادی ذیربط کنترل و نظارت خواهد شد.

پیرو این اعلام، بانک مرکزی نیز در ابلاغیه‌ای به بانک‌ها ساعت کار بانک‌ها مطابق با زمان تعیین شده در بخشنامه استانداری تهران را 6 صبح تا 14 بعد از ظهر اعلام کرد.

در حالی که این اطلاعیه کوتاه، خوانا و شفاف بود اما به شکل‌های متفاوتی اجرا شده است و ساعت کاری جدید 6 تا 14 توسط بسیاری از بانک‌ها رعایت نمی شود.

برای مثال تصویر اعلام ساعت کاری جدید پشت در یک شعبه بانک تجارت نشان می‌دهد این شعبه دیرتر از ساعت موظفی کار خود را آغاز می کند. ساعت کاری این شعبه در حالی که باید از 6 باشد از 7 شروع می‌شود.

همچنین یک شعبه بانک سامان نیز ساعت کاری جدید را از 7:30 تا 14 با یک ساعت و نیم تاخیر به مراجعه‌کندگان اعلام کرده است.

با این شرایط مراجعه‌کنندگان به بانک‌ها نمی‌توانند به بخش‌نامه دولت اطمینان کنند و اگر کار بانکی در صبح داشته باشند باید ابتدا از ساعت کاری بانک موردنظر مطلع شوند.

به گزارش فارس، اگرچه تعیین ساعت کاری بانک‌ها در حیطه اختیارات داخلی مجموعه است اما این اندازه تفاوت در سرنوشت اجرای یک دستور مکتوب، سراسری و ساده و ناهماهنگی در عمل توسط اجزای نظام بانکی که مسئولیت اجرای مهم‌ترین و اثرگذارترین سیاست های اقتصادی و پولی و بانکی کشور را بر دوش دارند در نوع خود جالب است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر