بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹
کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با بورس نیوز؛

شرکت‌های کوچک برگ برنده بورس در شرایط رکود

کارشناس بازار سرمایه، در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل تقسیم سود بیشتر توسط شرکت‌های کوچک در بازار سرمایه گفت: شرکت‌های کوچک در شرایط رکود اقتصادی و تحریم به دلیل مزیت‌هایی که نسبت به شرکت‌های بزرگ دارند می‌توانند راهگشا باشند.
کد خبر : ۱۷۸۰۵۹
کیوان شیخی، مدیر شرکت‎ها و مجامع سرمایه‌گذاری ایران، در گفت‌وگو با بورس نیوز، با اشاره به این موضوع که امسال شرکت‌های کوچک درحال تخصیص سودهای بیشتر درمقایسه با شرکت‌های بزرگ هستند تصریح کرد: شرکت‎های کوچک در شرایط رکود اقتصادی که مسئله تامین مواد اولیه و ارز مطرح می‌شود و در وضعیتی که الزامات قانونی دست و پاگیر توسط دولت برای آنها وجود دارد از این قاعده کلی مثتنی شده و قدرت مانوردهی آنها در شرایط رکود و بحران‌‌های اقتصادی به مراتب بیشتر است.

وی افزود: علاوه بر این، شرکت‌های کوچک قدرت انعظاف‌پذیری درشرایط بحران‌های اقتصادی را داشته و می‌توانند خارج از عرف اداری و سازمانی و خارج از عرف ملی اقتصاد عمل کنند و سودهای بسیار خوبی را بسازند و این ناشی از بی‌تدبیری اقتصاددانان ما در راس هرم مدیریتی است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

شیخی تصریح کرد: دولت الزامی را برای شرکت‌های صادراتی تعیین می‌کند که ارز خودشان را با دلار 4200 تومان به واردکنندگان کالا و تامین‌کننده قطعات بفروشند و در چنین شرایطی می‌توانند از این پتانسیل‌ استفاده کنند ولو اینکه در کنار اینکه ماده اولیه خودشان را تامین می‌کنند می‌توانند فعالیت‌های بازرگانی و سود بسیار خوبی را نصیب خود کنند.

مدیر شرکت‎ها و مجامع سرمایه‌گذاری ایران در پایان به انعطاف‌پذیری شرکت‌های کوچک اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها به‌راحتی می‌توانند از حوزه تولیدی به حوزه بازرگانی و سایر حوزه‌های اقتصادی که سودده هستند شیفت پیدا کنند، درحالیکه شرکت‌های بزرگ از چنین قابلتی بهره‌مند نیستند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
نماد شرکت های وب بعد از گذشت 7 ماه هنوز ممنوع و متوقف است و سرمایه های مردم بلوکه شده