بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
سود خالص محقق شده شرکت پارس توشه بر اساس گزارش حسابرسی شده این شرکت، مبلغ 839 میلیارد ریال است که رشد اندک 2.5 درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می دهد.
کد خبر : ۱۷۸۰۶۲
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز،مبلغ سرمایه‌گذاری های ثبت شده پارس توشه که به صورت 100 درصد در سرفصل سرمایه گذاری های بلندمدت شناسایی شده است، 3 هزار و 208 میلیارد ریال شامل 2 هزار و 217 میلیارد ریال سرمایه گذاری بلند مدت بانکی است. ارزش سرمایه گذاری در سهام شرکت های بورسی ، 785 میلیارد ریال است. شرکت های پارس خزر با 88 درصد و پارس شهاب با 88 درصد مالکیت، از زیرمجموعه های اصلی بورسی شرکت محسوب می گردند. در بخش سهام غیربورسی نیز، سرمایه گذاری های شرکت در حوزه لوازم خانگی و شرکت های مرتبط با این حوزه صورت گرفته است.


در بخش درآمدهای عملیاتی شرکت، 92 میلیارد ریال درآمد ناشی از ارائه خدمات به شرکت های زیرمجموعه شناسایی شده است و این در حالی است که در سال 1395 از این محل، درآمدی شناسایی نگردیده بود. همچنین، بر اساس یادداشت 24 صورت های مالی شرکت، سود سرمایه گذاری به مبلغ 785 میلیارد ریال ثبت شده است و این در حالی است که در ریز محاسبات این مبلغ در یادداشت 3-24، کل درآمد حاصل از سرمایه گذاری های شرکت ، 395 میلیارد ریال ارائه شده است که در این خصوص شرکت می بایست، تفاوت دو مبلغ ثبت شده را رفع ابهام نماید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر