بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

میزان ارزشمندی ارز و مسکن در بورس/ هوشمندی سرمایه در شناسایی سهم‌های ارزشمند

کارشناس بازار سرمایه گفت: عدم تطبیق استانداردها باعرضه برخی کالاها در بورس باعث نابودی ارزش ذاتی و محاسباتی برخی کالاها همچون ارز و مسکن می‌شود.
کد خبر : ۱۷۸۰۶۹
فرشید اردبیلیون جهانی، مدیرعامل کارگزاری جهان سهم در گفت‌وگو با بورس‌نیوز با ارزیابی بورسی شدن ارز و مسکن اظهار کرد: ماهیت ورود کالاهای جدید به بورس بر اساس اقبال مردم و نقد شوندگی اوراق برای استفاده بهتر عموم مردم و سرمایه‌گذاران در محیط‌های سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بنابراین ورود کالا برای عرضه در بورس تنها به دلیل کشف قیمت واقعی بوده و با انتشار اوراق مشتقات آن کالا که بیشتر جنبه کاهش ریسک‌پذیری در بازار بوده و متقاضیان می‌توانند با خرید این اوراق خود را در برابر ریسک‌های موجود بیمه کنند.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به چرایی عدم ورود برخی کالاها به بورس تأکید کرد: در برخی مواقع از سوی برخی مسئولین، خبر از ورود کالایی به بورس به گوش می‌خورد اما پس از مدت‌زمانی این ورود کالا به بورس منتهی به بن‌بست می‌شود که دلیل آن عدم تطبیق استانداردهای بورس باعرضه چنین کالاهایی بوده زیرا ورود کالا به بورس باید برای خریدوفروش عموم مردم کارایی داشته باشد.

اردبیلیون جهانی افزود: استانداردهای خاص بورس برای ارائه یک کالا باید به‌گونه‌ای تعریف شود که سهم بتواند دارای ارزش ذاتی و محاسباتی باشد که این موضوع شامل کالاهایی همچون ارز و مسکن نیز می‌شود بنابراین اگر کالاهایی از این نظیر مشمول ارزش‌‌گذاری نشوند آینده آن‌ها قطعاً به فراموشی آن کالا از سوی سهامداران بورس ختم خواهد شد.

این کارشناس بورس تصریح کرد: فایده این نوع معامله تنها در جهت صرفه‎جویی پولی نیست بلکه در جهت هدایت معاملات به سمت معاملات با دفعات زیاد است و این موضوع علاوه بر اینکه به نفع بازار سرمایه است به افزایش خریدوفروش و درنتیجه افزایش حجم نقدینگی در این بازار منجر خواهد شد.

وی در خصوص بورس مجازی مسکن نیز گفت: در همه جای دنیا هر اوراقی می‌تواند تعریف شود ولی اوراق باید به‌گونه‌ای باشد که بتوان با یک فرمول ریاضی قیمت آن را محاسبه کرد و این در حالی است که قیمت مسکن نمی‌تواند با این روش موردسنجش قرار گیرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت کارگزاری جهان‌سهم در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

صنایع ارزآور برنده اصلی افزایش نرخ ارز/ صنایع پالایشگاهی در زمره سودآورترین صنایع

مدیرعامل شرکت کارگزاری جهان‌سهم در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

صنایع ارزآور برنده اصلی افزایش نرخ ارز/ صنایع پالایشگاهی در زمره سودآورترین صنایع

ارسال نظر