بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

وسواس سرمایه‌گذاران بورسی به تصمیمات یک‌شبه/ نقدینگی سرگردان در بورس بی‌معناست

کارشناس بازار سرمایه، گفت: سرمایه هوش بالایی برای ورود به محیط‌های سرمایه‌گذاری دارد بنابراین نباید با تزریق تصمیمات یک‌شبه، سرمایه‌های بورسی را فراری داد.
کد خبر : ۱۷۸۱۰۰
نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهین‌پویا در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌‌نیوز، در خصوص منتفی شدن معاملات ارز  در بورس گفت: اقتصاد از سیاست‌هایی که بدون تحقیق و مطالعه صورت گرفته به حد کافی متضرر شده بنابراین اقتصاد و فضای شفاف سرمایه‌گذاری یعنی بورس باید وسواس زیادی برای اجرایی شدن دستورات جدید اقتصادی یک‌شبه داشته باشند زیرا درغیر اینصورت از سرمایه که هوش بالایی دارد، جاخواهند ماند.

وی در ادامه با اشاره به کاهش نرخ مالیات در بورس و ارزیابی آن، اظهارکرد: کاهش میزادن درصدبندی مالیات در بازارسرمایه باعث ایجاد فضایی در این بازار شده تا علاوه‌بر اینکه سرمایه‌گذاری برای سهامداران صرفه اقتصادی داشته باشد، این بازار دیگر تورم‌زا نباشد و نقدینگی در آنجا کنترل شود.

وی افزود: اقتصاد کلان نیازمند آرامش و ثبات بوده بنابراین سرمایه‌گذار باید گام در مسیری از سرمایه‌گذاری‌ها بگذارد تا ضمن آنکه آن پول تبدیل به نقدینگی سرگردان نشود بلکه منفعت سرمایه‌گذار، تولیدکننده به لحاظ امنیت، نقدشوندگی، مالیت و غیره تامین شود.

جزایری درباره تاثیر تحریم‌ها بر روی بورس نیز گفت: فعالان بازارسرمایه نگران وضعیت تحریمی آتی کشور هستند زیرا تحریم‌ها مسلما تاثیر منفی خود را بر بازار سرمایه خواهند گذاشت و نمی‌توان سایه تاریک تحریم را کتمان کرد.

جزایری در ادامه با ارزیابی راه‌اندازی بورس مجازی مسکن تصریح کرد: مسکن  بازاری بزرگ و از لحاظ تعدد معامله نیز جزو بازارهای پرمعامله‌ای به شمار می‌آید که طیف وسیعی اعم از خریدار و فروشنده آن را دربر می‌گیرد؛ بر اساس آمارهای ارائه شده، میزان نقدینگی بالایی در صنعت ساختمان به گردش در می‌آید کما اینکه در سال‌های 90 و 91 هم سرمایه‌ها را جذب کرد و به اقتصاد لطمه‌های فراوانی را وارد ساخت زیرا منابع مالی ورودی به این صنعت دیگر به سمت تولید حرکت داده نشدند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امینی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
باسلام مگر غیر از این است که بنیادی سهام باعث ارزش افزوده برای رسهامدار می شود مثلا سهامهای فلزی ودلاری مثل پتروشیمهیها سهامداران خود را منتفع کردند ولی سهامهای ساختمانی با دوبرابر شدن قیمت آپاتمان منتفع نکردند هیچ به سهامدار زیان هم زدند زمانی کارشناسان به کسانی که توان خرید آپاتمان نداشتن توسعه به خرید سهام ساختمانی می کردند آیا مدیران شرکتهای ساختمانی جوابی قانع کننده دارند یا نه