بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
کارشناس بورس کالا در گفت و گو با بورس نیوز تصریح کرد:

بورسی نشدن سکه و ارز، حباب را ترکاند!

کارشناس بازار سرمایه درباره بازار سکه آتی گفت: یکی از مکانیزم‌هایی که قانون‌گذار برای بورس‌کالا پیش‌بینی کرده امکان ایجاد بازارهای متنوع ازجمله بازار سکه بوده تا از این طریق شفافیت معاملاتی به بورس تزریق شود.
کد خبر : ۱۷۸۱۰۲
پیام آرمات، مشاور مدیرعامل کارگزاری سینا، در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، درخصوص ورود سکه آتی به بورس کالا  گفت: بورس‌کالا جزو بازارهای شفافی شناخته می‌شود که قابلیت عرضه کالا بدون واسطه و دلال را داشته ضمن آنکه یکی از مزیت‌های بورس‌کالا مدیریت نقدینگی در بازار است.
کارشناس بازارسرمایه با انتقاد از آنکه عدم شفافیت به ضرر اقتصاد ایران تمام شده، تصریح کرد: بورسی نشدن سکه و ارز عملا به چالش و حباب‌های این کالاها دامن زده و باعث عدم خدشه‌دار شدن شفافیت معاملات و افسارگسیختگی این بازارها شده است.

بورس مسکن

وی در ادمه درباره بورس مسکن گفت: املاک و مستغلات را می‌توان در بورس کشف نرخ و معامله کرد و قانونگذار نیز راهکارهایی برای ورود این بخش از نقدینگی به بازار سرمایه پیش‌بینی کرده اما اجرایی شدن آن نیازمند اجرای فاکتورهای مختلف و پس از آن نظارت در اجرای بورس مسکن است.

نرخ مالیات در بورس
آرمات درخصوص کاهش مالیات سهام نیز اظهارکرد: اجرایی شدن این سیاست باعث کاهش نرخ کارمزد شده و به تعدد سپرده‌گذاری در بورس کمک خواهد کرد؛  زمانیکه هزینه‌ها برای فعالان صنعتی و سرمایه‌گذاران مقرون به صرفه شود طبیعا تمرکز اقتصاد تولیدمحور به سمت ایحاد ارزش افزوده برکالا رفته و رقابت در صنایع جذاب‌تر می‌شود.

بورس زعفران

این کارشناس بورس کالا، درباره بورس زعفران نیز گفت: این موضوع به کشف نرخ این کالا کمک کرده و در عادلانه فروش رساندن تولید کشاورزان دست اول بسیار موثر است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بورس کالا در گفت‌وگو با بورس نیوز عنوان کرد؛

دست بالای پتروشیمی‌ها در تولید و صادرات/ ماه عسل پتروشیمی‌ها ادامه می‌یابد

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

فرار شرکت‌ها از بورس به دلیل تغییر قوانین و عدم ثبات تصمیم گیری‌های پولی

با صدور اطلاعیه‌ای اعلام شد؛

آغاز معاملات آتی سکه از ساعت ۱۵

ارسال نظر