بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
مدیرعامل شرکت کارگزاری جهان‌سهم در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تفاوت معنادار بورس اوراق بهادار و بورس موردنظر دولت

پس از گمانه‌زنی‌ها و وعده‌های دولتی بسیار در خصوص راه‌اندازی بازاری برای سکه در بورس، عملاً تغییر خاصی در بازار سرمایه برای معاملات این کالا مشاهده نشد.
کد خبر : ۱۷۸۱۱۷
فرشید اردبیلیون جهانی، مدیرعامل شرکت کارگزاری جهان‌سهم در گفت‌وگو با بورس‌نیوز گفت: بازار آتی سکه از گذشته در بورس وجود داشته و معاملات در آن انجام می‌شده درنتیجه نیازی به تغییر نبوده است.

وی بابیان اینکه دو تعریف متفاوت از بورس وجود دارد، گفت: معنای رایج بورس، بازارچه موجود برای یک محصول است؛ برای مثال به بازارچه لاستیک‌فروشی خیابان امیرکبیر، بورس لاستیک گفته می‌شود و این تفاوت معناداری با بورس اوراق بهادار دارد.

وی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد منظور دولت از اینکه هر چیزی را می‌خواهد به بورس بیاورد، تعیین بازاری برای قیمت‌گذاری روی آن کالا باشد چراکه در بورس اوراق بهادار، قیمت فروش اوراق بهادار مربوط به یک کالا، وابسته به قیمت تعیین‌شده آن است.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان تأکید کرد: برای معامله هر کالایی در بورس تهران، باید اوراق مشتقه آن عرضه شود که هم‌اکنون اوراق مشتقه سکه در بازار سرمایه معامله می‌شوند و اگر منظور دولت از بازار سکه در بورس این باشد، این مورد از قبل وجود داشته است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر