بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
معاون اول رییس جمهور مصوبه هیات وزیران در خصوص اعمال محدودیت واردات از طریق کارت های بازرگانی در دو سال اول را ابلاغ کرد.
کد خبر : ۱۷۸۱۲۴
به گزارش بورس نیوز، در بخشی از ابلاغیه ای از اسحاق جهانگیری به وزارت صنعت، معدن و تجارت آمده است: سقف ارزشی واردات برای اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت کننده کارت بازرگانی، برای سال اول، ۵۰۰ هزار دلار و برای سال دوم ۲ میلیون دلار تعیین می شود.

واحدهای تولیدی دارای مجوز صنعتی از قبیل پروانه بهره برداری، جواز تاسیس، گواهی فعالیت صنعتی و کارت شناسایی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا عناوین مشابه آن از سایر وزارتخانه ها و سازمان ها و همچنین اتحادیه ها و تشکل های قانونی، صرفا برای تامین نیاز تولیدی خود از شمول این تبصره مستثنی هستند.

دارندگان کارت بازرگانی برای سال سوم و پس از آن در صورت مثبت بودن ارزیابی عملکرد آنها بدون رعایت محدودیت سقف ارزش مجاز به واردات هستند. برای اشخاص حقوقی بازرگانی معتبر و سایر موارد استثنا رعایت سققف ارزش مذکور صرفا در صورت تایید وزیر صنعت، معدن و تجارت یا به پیشنهاد اتاق بازرانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق تعاون ایران و تایید وزیر صنعت، معدن و تجارت الزامی نیست.








اشتراک گذاری :
ارسال نظر