بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
نایب‌رییس هیئت‌مدیره بانک خاورمیانه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز خبر داد؛

پیشنهاد تقسیم سود ۱۲تومانی بین سهامداران/ افزایش سرمایه از محل مابقی سود به میزان ۱۰۰۰میلیارد ریال

بانک خاورمیانه در حالی بدون هیچ حاشیه سال 96 را به اتمام رساند که توانست علاوه بر سود پیش‌بینی‌شده ابتدای دوره، یک تعدیل مثبت نیز چاشنی کار خود کند و سود 409 ریالی محقق سازد که ظاهراً مشکلات به‌مراتب کمتری نسبت به بسیاری از بانک‌ها در ساختار مالی خود داشته و درگیر بنگاه‌داری نشده است.
کد خبر : ۱۷۸۱۴۸
سید حسین سلیمی نایب‌رئیس هیئت‌مدیره بانک خاورمیانه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص سیاست تقسیم سود این بانک گفت: پیشنهاد هیئت‌مدیره در مجمع تقسیم 120 ریال سود بین سهامداران و نیز انجام یک افزایش سرمایه از محل مابقی سود به میزان 1000 میلیارد ریال خواهد بود؛ اما اینکه درنهایت چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد بستگی به شرایط مجمع سالیانه در روز چهارشنبه 27 تیرماه خواهد داشت.

این مقام مسئول در ادامه در رابطه با علل موفقیت بانک خاورمیانه در عملکرد خود و جلب اعتماد سپرده‌گذاران اشاره داشت و ادامه داد: مهم‌ترین عامل موفقیت این بانک، جوان بودن بانک و نداشتن مطالبات معوق بوده زیرا بسیاری از بانک‌های قدیمی کشور با توجه به مشکلاتی که در سال‌های قبل به آن‌ها تحمیل‌شده، متحمل مطالبات معوق سنگین شده‌اند و اخذ ذخیره مطالبات مشکوک الوصول، سودآوری آن‌ها را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار داده است.

نائب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران تاکید کرد: استراتژی بانک خاورمیانه از بدو تأسیس، فعالیت با حداقل شعب فیزیکی بوده و فعالیت بر مبنای سیستم الکترونیک موجب صرف هزینه کمتر و سودآوری بیشتر این بانک شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، بانک خاورمیانه در تلاش بوده تا بتواند در راستای اصل مشتری مداری، خدمات جدیدتری به مشتریان خود ارائه کند و از همین رو مراجعه کارشناسان بانک به مشتریان بزرگ، ادارات و غیره در راستای  انجام خدمات بانکی در محل مشتری به‌جای شعبه بانک، ازجمله این خدمات نوین به شمار می‌آید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر