بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
مدیر مالی شرکت پالایش نفت شیراز گفت: وجه سرمایه‌گذاری و خرید 20 درصد از شرکت پالایش پارس فرآیند، از محل وجوه نقد شرکت در سال 97 پرداخت‌ شد.
کد خبر : ۱۷۸۱۶۹
به گزارش بورس‌نیوز، شرکت پالایش نفت شیراز در یک شفاف‌سازی از برنده شدن در مزایده سرمایه‌گذاری و خرید 20 درصد از سهام شرکت پالایش پارس فرآیند شیراز به مبلغ 43408 میلیون ریال خبر داد.

البته این شرکت در مجاورت پالایشگاه شیراز بوده و ظرفیت اسمی تولید 120 هزار بشکه میعانات گازی در روز را خواهد داشت.

در همین خصوص، بهنام گشتاسبی مدیر مالی شرکت پالایش نفت شیراز در گفت‌وگو با بورس‌نیوز گفت: وجه سرمایه‌گذاری و خرید 20 درصد از شرکت پالایش پارس فرآیند، از محل وجوه نقد شرکت در سال 97 پرداخت‌شده و با توجه به اینکه اقدام مذکور نوعی سرمایه‌گذاری بوده و نه هزینه، اثری بر سودآوری سال جاری شراز نخواهد داشت.

وی ادامه داد: شرکت پالایش پارس فرآیند فعلاً در مرحله قبل از بهره‌برداری بوده و تکمیل‌نشده است؛ ازاین‌رو هنوز درآمدی نداشته و از محل این سرمایه‌گذاری سودی شناسایی نخواهد شد.

گشتاسبی افزود: بهره‌برداری از شرکت مذکور احتمالاً در سال جاری صورت نگرفته و زمان‌بر خواهد بود؛ اما پس از بهره‌برداری و آغاز فعالیت این شرکت ، هم سودآوری شراز بابت این سرمایه‌گذاری تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و هم زنجیره تأمین در پالایشگاه شیراز تکمیل‌تر خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم منابع مالی جهت تکمیل و راه‌اندازی شرکت پالایش پارس فرآیند هر چه زودتر تأمین‌شده و با بهره‌برداری از این شرکت، سودآوری شراز هم افزایش یابد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر