بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
پس از پایان مهلت پیش‌فروش سکه‌ها در اردیبهشت‌ماه، حدود 7 میلیون و 650 هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی تا پایان امسال پیش‌فروش شد که از این تعداد پنج میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه تا پایان اسفندماه تحویل داده می‌شود.
کد خبر : ۱۷۸۱۸۷
به گزارش بورس‌نیوز، پس از توقف پیش‌فروش سکه‌های طلا در سال 97، حدود 7 میلیون و 650 هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی تا پایان سال جاری پیش‌فروش شد که از این تعداد، پنج میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه مربوط به سال ۱۳۹۷، یک‌میلیون و ۳۴۰ هزار قطعه در سال ۱۳۹۸ و ۴۰۸ هزار سکه در سال ۱۳۹۹ است.

بر اساس این گزارش، طبق آمارهای رسمی مقررشده که 66 هزار و 500 قطعه سکه در تیرماه، ۲۹۲ هزار قطعه در مردادماه، ۳۳۶ هزار قطعه در شهریورماه، یک‌میلیون و ۲۸۷ هزار قطعه  در مهرماه، ۹۰۷ هزار قطعه در آبان ماه، ۷۰ هزار قطعه در دی‌‌ماه، ۸۶۵ هزار قطعه در بهمن‌‌ماه و ۶۷۷ هزار قطعه نیز در اسفندماه تحویل متقاضیان خرید پیش‌فروش سکه شود که مجموع این آمار بالغ‌بر 5.100.500  قطعه سکه می‌شود.

امروز نخستین روز آغاز تحویل سکه‌های با سررسید سه‌ماهه فرارسیده و برای تیرماه امسال نیز حدود ۶۶۶ هزار و ۵۰۰ قطعه سکه در نظر گرفته‌شده که در شعب بانک ملی آغاز و به مدت دو ماه به طول می‌انجامد.

طبق آمارهای ارائه‌شده تا پایان شهریورماه، باید حدود 1.294.500 قطعه سکه با متقاضیان ارائه شود اما بر اساس اعلام دبیر کل بانک مرکزی، ۹۰۰ هزار قطعه سکه تا پایان شهریورماه به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

اما سؤال اینجاست که تعداد 394.500 قطعه سکه بر اساس اعلان بانک مرکزی و گفته مسئولین فاصله وجود دارد که باید در این خصوص شفاف‌سازی صورت گیرد.

لازم به ذکر است تا این لحظه بازار سکه تهران کاملاً قرمز پوش بوده و دلیل آن احتمالاً آغاز تحویل پیش‌فروش سکه‌ها بوده است.

بر همین اساس، قیمت سکه در بازار حدود 2.605.000 هزارتویمان بوده که نسبت به روز گذشته 0.19 درصد کاهش قیمت داشته است.

از سوی دیگر سکه امامی نیز در حالی با کاهش 1.61درصدی به 2.701.500 هزارتویمان رسیده که طی روز گذشته این سکه با قیمت 2.732.500 هزارتویمان در بازار سکه تهران داد و ستد می شد.

بر پایه این گزارش نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب با 0.37درصد و 0.72 درصد کاهش به قیمت 1.335.000 هزارتویمان و 690.000هزارتومان رسیده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر