بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
تشریح شرایط توافقات برجامی خودروسازان از زبان عضو هیات مدیره قطعه‌سازان؛

وقفه رنو و تعلیق پژو/ فرانسوی‌ها نیامده رفتند

عضو هیات مدیره قطعه سازان گفت: رنو، پژو و دیگر طرف‌های قرارداد با خودروسازان همکاری خود را متوقف یا به حالت تعلیق درآورده‌اند.
کد خبر : ۱۷۸۱۹۱
محمد‌رضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با بورس‌ نیوز با ارزیابی شدت گیری مجدد تحریم‌ها و تأثیر آن بر صنایع قطعه‌سازی و خودروسازی گفت: صنعت خودروسازی کشور حال مساعدی را نداشته زیرا اغلب طرف‌های تجاری در این صنعت به‌واسطه ارتباط‌های دوجانبه‌ای که با آمریکایی‌ها دارند، همکاری با ایران را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

وی ادامه داد: مجموع تولید در خودروسازان کشور در حال انجام بوده اما این خودروها به کف بازار نمی‌آیند زیرا بسیاری از قطعات آن یا تحریم شدند یا در گمرک گرفتار هستند.

نجفی‌منش درباره آخرین وضعیت قراردادهای بین‌المللی کشور نیز گفت: رنو در ادامه مراحل همکاری خود وقفه ایجاد کرده و پژو نیز همکاری با ایران را به حالت تعلیق درآورده که درکل نمی‌توان وضعیت خوبی را برای این صنعت پیش‌بینی کرد.

رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلات گمرکی برای تأمین نیاز خودروسازان در بخش قطعات، تأکید کرد: برای ترخیص قطعات فنی خودرو نیاز به ارائه کد ترخیص 14رقمی بوده برای برطرف شدن این مشکل وعده‌هایی به خودروسازان ارائه‌شده اما از سوی دیگر نوع تخصیص ارز نیز برای گروه‌های خودرویی کشور معضلاتی را ایجاد کرده است.

نجفی‌منش اضافه کرد: گروه‌های سه‌گانه تخصیص ارز جوابگوی 3300 قطعه موردنیاز در خودرو نیست بنابراین نمی‌توان نام تمام این قطعات را تنها در سه گروه ذکر کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تنها نسخه برون‌رفت خودروسازان استفاده از مکانیزمهای اتحادیه اروپا بوده که با تقویت توان داخلی سازی نیازهای داخلی کشور را برطرف سازیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر