بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
معاون مالی و اداری گروه صنعتی تبرک در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تقسیم سود ۷۵ درصدی «غشهداب» و ۸۵ درصدی تبرک/ گسترده شدن چتر تولید محصولات تبرک

بررسی پیشنهاد تقسیم سود غشهداب و تبرک در نهایت در مجامع به شور گذاشته شده و تصمیم‌گیری نهایی می‌شود.
کد خبر : ۱۷۸۱۹۸
رضا اسدی معاونت مالی و اداری هلدینگ گروه صنعتی تبرک در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص سیاست تقسیم سود این مجموعه در مجمع گفت: پیشنهاد هیئت‌مدیره «غشهداب» ، تقسیم 75 درصد از سود این سهم و پیشنهاد سهامدار عمده تبرک تقسیم 85 درصد از سود تبرک بین سهامداران است؛ اما درنهایت این موضوع در مجامع به شور گذاشته‌شده و تصمیم‌گیری خواهد شد.

اسدی در ادامه گفت‌وگو ضمن اشاره به درج نماد «غپونه» در بازار پایه "ج" فرابورس بیان کرد: عرضه سهام این شرکت و نیز انتقال نماد «غپونه» به بازار بالاتر از اولویت‌های اصلی مجموعه تبرک در سال جاری خواهد بود.

معاون مالی و اداری هلدینگ گروه صنعتی تبرک اضافه کرد: سودآوری «غپونه» در ۳ ماهه نخست سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد تقریباً 60 درصدی داشته و این شرکت از شرایط مساعدی برخوردار است؛ عرضه این شرکت در بازار سرمایه، اثر مثبتی بر سودآوری تبرک بر جای خواهد گذاشت.

وی گفت : یکی از مهم‌ترین دستاوردهای گروه تبرک درزمینهٔ تولید محصولات جدید، تولید سس مایونز پت بوده که هم به سبب قیمت تمام‌شده پایین‌تر از حاشیه سود بالاتری برخوردار خواهد بود، و هم مزیت رقابتی برای تبرک به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بسته‌بندی سس مایونز در ظروف شیشه‌ای تنها در ایران رایج بوده و با استانداردهای روز دنیا مطابقت ندارد. بسته‌بندی سس مایونز در بسته‌بندی پت، به افزایش زمان ماندگاری و حفظ کیفیت این محصول خواهد انجامید؛ همچنین خرید زمین کشاورزی جهت کشت مکانیزه گوجه‌فرنگی در شرکت شهداب ناب خراسان در دست بررسی است. چنانچه خرید زمین صورت گیرد، آثار مثبت کشت مکانیزه در آن در صورت‌های مالی سال 98 «غشهداب» نمایان خواهد شد.

اسدی افزود: از دیگر اولویت‌های سال جاری مجموعه تبرک، پر کردن ظرفیت تولید کیک و کلوچه در نوش پونه است که حاشیه سود بالایی هم به همراه خواهد داشت.

علاوه بر این مطالعات مقدماتی جهت تولید "قوطی" در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه تبرک به اتمام رسیده و خرید ماشین‌آلات و اجرای این پروژه در دستور کار قرارگرفته است. راه‌اندازی این طرح نیز، سودآوری مناسبی برای مجموعه به همراه خواهد داشت.

صادرات محصولات هم فعلاً به‌صورت غیرمستقیم و از طریق نمایندگان انجام می‌شود.
با در نظر گرفتن همه جوانب، چشم‌انداز روشنی برای رشد سودآوری مجموعه تبرک متصور هستیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر