بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
خریداران تمایل چندانی به معامله کاغذی و آتی سکه نداشته و ترغیب سرمایه گذاران بازار سکه و طلا به معامله در بورس مستلزم تعریف ابزارها و روش های معاملاتی جدید خواهد بود.
کد خبر : ۱۷۸۲۰۲
به‌رغم اعلام تحویل سکه های پیش فروش شده در بانک ملی با سررسید 3 ماهه، نرخ سکه در بازار بالا است. با وجود امکان معامله سکه در بازار آتی، کماکان سکه فیزیکی برای سرمایه گذاران جذاب تر است.

محمد کشتی آرای عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو با بورس نیوز در خصوص علل عدم اقبال معامله سکه در بورس بیان کرد: در حال حاضر شرایط بازار سکه و طلا عادی نبوده و مردم داد و ستد فیزیکی سکه را به معاملات کاغذی ترجیح می دهند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه معاملات بورس کالا عمدتا به شکل فیوچر (آتی) بوده و در وضعیت مبهم اقتصادی، معاملات نقد جذابیت بیشتری نسبت به معاملات آتی خواهند داشت؛ علل این رفتار سرمایه گذاران، بیش از آنکه متاثر از شرایط اقتصادی باشد، تحت تاثیر جو روانی جامعه شکل گرفته است.

وی افزود: البته می شد با تعریف ابزارها و روش های معاملاتی جدید در بورس برای معامله سکه و طلا، سرمایه گذاران را به سمت بازار سرمایه سوق داد و از التهاب بازار سکه و طلا در بازار تا حدودی کاست؛ اما اتحادیه طلا و جواهر متولی این امر نبوده و اگر قرار باشد تغییری در ساز و کار معاملات سکه ایجاد شود، بانک مرکزی متولی و مسئول این کار خواهد بود.

کشتی آرای در خاتمه با اشاره به حباب قیمت سکه تصریح کرد: سکه در قیمت های فعلی، حدود 480 هزار تومان حباب دارد و نمی توان گفت خرید سکه در این قیمت توجیه منطقی دارد یا خیر و تصمیم گیری به عهده خریداران خواهد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر