بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس تهران با تقویت 535 واحدی در کانال 108 هزار واحدی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۷۸۳۱۷
به گزارش بورس نیوز، امروز نمادهای اصلی فلزی که در طی روزهای اخیر متاثر از جنگ تجاری آمریکا و چین با کاهش قیمت های جهانی مواجه بودند، در روندی معکوس لیدر بازار بودند به گونه ای که اکثر نمادهای گروه فلزی سبزپوش بودند و بیشترین نقش را در افزایش نماگر بازار سرمایه داشتند.

دلیل افزایش اقبال سهامداران به نمادهای فلزی و معدنی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بود که با کاهش ارزش دلار به تقویت قیمت طلا و کامودیتی ها منجر شد. همچنین خبر ممنوعیت واردات لاستیک خودرو که مشابه داخلی دارند، باعث افزایش اقبال سهامدارن به نمادهای این گروه شد.
شاخص کل بورس با افزایش 535 واحدی در ارتفاع 108 هزار و 830 واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز همسو با شاخص کل با افزایش 34 واحید رقم 18 هزار و 438 واحدی را نشان داد.

شاخص قیمت وزنی ارزشی با افزایش 159 واحدی در ارتفاع 32 هزار و 499 واحدی قرار گرفت و شاخص قیمت هم وزن نیز با رشد 24 واحدی در کانا 13 هزار و 111 واحدی ایستاد.

شاخص ازاد شناور نیز با افزایش 699 واحدی ، رقم 117 هزار و 866 واحدی را نشان داد.اخص بازار اول و دوم نیز هر دو با افزایش 511 واحدی در کانال 78هزار و 499 واحدی 224 هزار و 749 واحدی قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 731 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 344 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در 68 هزار و 793 نوبت معاملاتی بود.

در جریان معاملات روز جاری بورس تهران،  گروه فلزات اساسی و خودرویی ها بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و گروه لاستیک، کانه های فلزی و فلزات اساسی در راس شاخص های صنعت قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت های  ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ (فملي)، معدني‌وصنعتي‌چادرملو (كچاد) فولاد خراسان (فخاس)،معدني و صنعتي گل گهر (كگل)، توسعه‌معادن‌وفلزات‌ (ومعادن) و فولاد خوزستان (فخوز) بیشترین بار مثبت در افزایش شاخص کل را به دوش کشیدند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های گسترش نفت و گاز پارسيان (پارسان)، پتروشيمي‌شيراز (شيراز)، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشيمي تأمين (تاپيكو) و پتروشيمي پرديس (شپديس) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل به دوش کشیدند.

نمادهای معاملاتی فملی ، فسپا، دفارا، وتوصا، فخاس، کاذر و پکرمان بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند و در مقابل شیراز، غبهشهر، شفارس، ختراک، بکام، وساخت و شکلر بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص دادند.

امروز نماد فملی علاوه بر اینکه بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد با بیشترین تقاضا برای خرید همراه بود و پس از فملی نماد معاملاتی شسپا، صکوک اجاره مخابرات، صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر و صندوق درآمد ثابت امین یکم فردا دیگر با بیشترین تقاضا و صف خرید مواجه شدند و درمقابل صکوک اجاره سایپا و صکوک اجاره کگل ، بورس تهران، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان بیشترین صف عرضه و فروش را به خود اختصاص دادند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر