بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
شرکت بیمه‌‌کوثر با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به 96/12/29 برای هر سهم 180ریال سود در نظر گرفت.
کد خبر : ۱۷۸۳۲۱
به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی سالیانه شرکت بیمه‌کوثر باحضور بیش از 90درصد سهام‌داران، نمایندگان بیمه‌مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار در هتل سیمرغ برگزار شد.

براساس این گزارش؛ مجمع عمومی سالیانه منتهی به 96/12/29 با انتخابات و تعیین هیات‌رییسه برگزار شد. در این مجمع  امیرهوشنگ جنگی به‌عنوان رییس و میرحمید نسل پاک و سیدمحمود موسوی به‌عنوان ناظران، غلامعلی موحدی‌اصل به‌عنوان منشی جلسه تعیین شدند. مجید مشعلچی فیروزآبادی، مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت‌های هیات‌مدیره را بیان‌کرد.

مدیرعامل شرکت در این جلسه از افزایش 11درصدی حجم حق‌بیمه سال96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد و گفت: اصلاح ترکیب پرتفو، کاهش سهم رشته شخص ثالث و سرنشین در پرتفو از 60درصد به 47درصد، افزایش سهم بیمه‌های زندگی در پرتفو از 14درصد به 23درصد، کسب بالاترین سطح توانگری مالی در صنعت بیمه برای دومین سال متوالی، قرار گرفتن در بین 100 شرکت برتر کشور با ارتقای 13 پله‌ای نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته، کسب رتبه سوم در صنعت بیمه از لحاظ بازده فروش، کسب رتبه اول در صنعت بیمه از لحاظ کارایی سرمایه انسانی، رشد هزارو103درصدی درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری در بورس نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته، کاهش مطالبات سررسید شده شرکت از مبلغ 980میلیارد ریال در سال95 به مبلغ 860میلیارد ریال در سال96 از اهم اقدامات شرکت در سال گذشته بوده است.

وی درخصوص برنامه‌های سال‌جاری شرکت گفت: افزایش حق‌بیمه تولیدی به حدود هزارو400میلیارد ریال با رویکرد افزایش سهم بیمه‌های زندگی، استمرار کسب سطح یک توانگری مالی در صنعت بیمه، ارتقای جایگاه شرکت در بین 100 شرکت برتر ایران، کسب بازدهی مناسب در حوزه سرمایه‌گذاری، توجه و بهبود فرایندهای توسعه و نگه‌داشت منابع‌انسانی و ارتقای جایگاه بهره‌وری نیروی‌انسانی، راه‌انداری نرم‌افزار جدید بیمه‌گری، ارایه انواع طرح‌های فروش بیمه‌نامه‌های عمروسرمایه‌‌گذاری و برگزاری جشنواره‌های فروش برای توسعه بیمه‌های زندگی از برنامه‌های امسال شرکت است.

مدیرعامل شرکت افزود: توسعه شبکه خسارت و توجه‌به پرداخت به‌موقع خسارت زیان‌دیدگان و ایجاد رضایت‌مندی بیشتر بیمه‌گذاران، توسعه مراکز تخصصی درمانی طرف قرارداد براساس پراکندگی جمعیتی بیمه‌گذاران شرکت، توسعه ظرفیت کارکنان و نمایندگان شرکت ازطریق ایجاد بستر مناسب آموزشی، گام برداشتن به سمت استقرار اصول حاکمیت شرکتی و توجه به سیستم‌‌های کنترل داخلی و مدیریت ریسک، توسعه نفوذ فرهنگ بیمه و نمانام‌سازی بالاخص در سطح جامعه‌هدف ازطریق تبلیغات گسترده، طراحی محصولات جدید بیمه‌ای براساس نیاز جامعه برای ایجاد تنوع در محصولات و تمدید گواهینامه‌های اخذ شده در سال‌های قبل از دیگر برنامه‌های شرکت در سال‌جاری است.

وی درباره عملکرد شرکت در سه‌ماهه اول سال‌جاری بیان‌کرد: رشد 26درصدی حق‌بیمه تولیدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، فزایش 150درصدی درامد سود سرمایه گذاری‌ها نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته، کاهش شش‌واحدی نسبت خسارت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، برگزاری اجلاس سراسری کارکنان شرکت و معرفی سرپرستی‌‌های منتخب سال96 در دو گروه برتر و ساعی، رتبه‌بندی و معرفی نمایندگان برتر استانی و نمایندگان برتر هر رشته، اخذ گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ورژن 2015 از شرکت IMQ، برگزاری 33هزار نفر ساعت کلاس آموزش حضوری و مجازی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و تست نرم‌افزار بیمه‌گری فن آپ برای جایگزینی با نرم‌افزار بیمه‌گری فن‌اوران، راه اندازی نظام جامع پیشنهادها، تشکیل اداره مبارزه با پولشویی و تهیه و تدوین دستورالعمل‌های پاداش کشف تقلب و تخلف و ریکاوری ازجمله دستاوردهای شرکت در این دوره بوده است.

پس از ارایه گزارش بازرس قانونی و حسابرس شرکت صورت‌های مالی منتهی به سال مالی96/12/29 شرکت بیمه‌کوثر به تصویب مجمع رسید. مبلغ 59میلیاردو728 میلیون ریال (معادل 10درصد) از سود خالص دوره به حساب اندوخته سرمايه‌ای و مبلغ 29میلیاردو864میلیون ریال (معادل 5درصد) از سود خالص دوره به حساب اندوخته قانونی اختصاص یافت. به استناد مواد"2" و"3" آیین‌نامه "61" مصوب شورای عالی بیمه و قانون تجارت، 450میلیارد ریال به‌عنوان سود نقدی سهام برای سهام‌داران (180ریال به‌ازای هرسهم) تعیین شد. تعیین مبلغ 7میلیون ریال برای حق‌حضور در جلسه برای اعضای غیرموظف هیات‌مدیره حداکثر دو بار در ماه و مبلغ 2میلیارد ریال پاداش اعضای هیات‌مدیره (سهام‌داران حقوقی)، انتخاب  بازرس قانونی و حسابرس اصلی و نیز حسابرس و بازرس قانونی  علی‌البدل برای سال مالی97 و دو روزنامه کثیرالانتشار اطلاعات و دنیای اقتصاد برای درج آگهی‌های شرکت از مصوبات این جلسه بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر