بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
شرکت پتروشیمی شازند(اراک) در فصل بهار سال جاری موفق به ثبت و شناسایی مبلغ 9 هزار و 518 میلیارد ریال درآمد عملیاتی گردیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 56 درصدی داشته است که ناشی از رشد 9 درصدی مقادیر فروش و 47 درصدی نرخ های فروش بوده است.
کد خبر : ۱۷۸۳۳۱

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، محصولات اصلی شرکت شامل پلی اتیلن ها، منواتیلن گلایکول و هیدروکربورهای آ80 می باشد که دربازارهای داخلی و صادراتی به فروش می رسد. ماده اولیه اصلی مصرفی شرکت نیز نفتای دریافتی از پالایشگاه های کشور می باشد.

عامل اصلی سودآوری شرکت در سال های اخیر تفاوت نرخ ارز محاسبه شده در بهای نفتای مصرفی ( در سال گذشته بر اساس نرخ ارز مبادله ای و در حال حاضر بر اساس نرخ ارز 38 هزار ریالی ) و نرخ ارز محاسباتی فروش محصولات در بورس کالا و بازارهای صادراتی (نرخ ارز آزاد قبل از مصوب شدن نرخ ارز 42 هزار ریالی و در حال حاضر بر اساس نرخ های ارز دستوری بانک مرکزی ) می باشد و در صورت تک نرخی شدن محاسبات ارز در بهای خرید مواد اولیه مصرفی (نفتا) و نرخ فروش محصولات، حاشیه سود شرکت با افت بسیار بالایی همراه خواهد بود که می بایست مورد توجه سهامداران این شرکت قرار گیرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر