بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
عضو اتاق بازرگانی تهران در خصوص سودآوری شرکت‌ها گفت: بخش تولید با مشکلات حادی درگیر بوده و فعالان این بخش نمی‌توانند برای آینده برنامه‌ریزی کنند چراکه پیشبینی وضعیت و اتفاقاتی که در آینده خواهد افتاد، بسیار مشکل است.
کد خبر : ۱۷۸۴۱۱
احمد صادقیان در گفت‌وگو با بورس نیوز، بابیان این مطلب که همه بخش‌های اقتصاد باید بر اساس ارز تک‌نرخی فعالیت کند، گفت: چند نرخی بودن ارز به‌جز فساد و رانت ثمره‌ای دیگری برای اقتصاد و کشور ندارد و شاید در کوتاه‌مدت ناچار از پذیرش ارز تک‌نرخی در محیط کسب‌وکار شویم اما راه‌حل اساسی تک‌نرخی ارز بوده و چند نرخی بودن ارز مُسکن و راه‌حل موقت است.

وی با تأکید بر تصویب FATF به‌عنوان پیش‌نیاز تعامل با دنیا گفت: تعامل و ایجاد ارتباط با سیستم‌ها مالی و پولی دنیا نیازمند حضور در دهکده جهانی بوده بنابراین بدون پذیرش قوانین دهکده جهانی، نمی‌توان حضوری را برای بنگاه‌های اقتصادی متصور شد.

وی بابیان این مطلب که برای بازی در زمینه‌های اقتصاد جهانی باید پذیرای ضوابط و قوانین آن بود، تأکید کرد: FATF گام مؤثری در جهت تعامل با دنیا بوده زیرا بازارهای جهانی بدون شفافیت مالی و کارنامه مشخص شرکت‌های واردات و صادراتی چندان رغبتی به تعامل و ارتباطات دوجانبه ندارند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر