بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
قیمت نفت پس از اینکه عربستان سعودی حمل نفت از طریق تنگه استراتژیک باب المندب در دریای سرخ را متوقف کرد و همچنین انتشار آمار کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، در معاملات روز پنجشنبه برای سومین روز صعود کرد.
کد خبر : ۱۷۸۴۲۶
به گزارش بورس نیوز، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۴۷ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش، به ۷۴.۴۰ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز چهارشنبه ۰.۷ درصد رشد قیمت داشت.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵ سنت افزایش، به ۶۹.۳۵ دلار در هر بشکه رسید و به رشد بیش از یک درصدی خود در معاملات روز گذشته افزود.

به گفته تحلیلگران، اعلام این خبر که عربستان برخی از خطوط کشتیرانی خود را به دلیل حملات حوثی های یمن بسته است، به افزایش قیمتها در بازار نفت کمک کرد.

عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، روز پنجشنبه اعلام کرد حمل نفت از طریق خط کشتیرانی استراتژیک باب المندب در دریای سرخ را موقتا متوقف کرده است.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی در بیانیه ای اعلام کرد حوثی ها صبح روز چهارشنبه به دو نفتکش بسیار بزرگ عربستان در دریای سرخ حمله کردند که یکی از آنها متحمل خسارات جزئی شد.

عمده صادرات که از طریق کانال سوئز و خط لوله سومد انجام می گیرد نیز از تنگه باب المندب عبور می کند.

طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، حدود ۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت و فراورده های نفتی در سال ۲۰۱۶ از طریق این آبراه به اروپا، آمریکا و آسیا حمل شدند.

تنگه باب المندب که دریای سرخ را به خلیج عدن متصل می کند، تنها ۲۰ کیلومتر وسعت دارد و صدها کشتی که از آن عبور می کنند را به اهداف آسانی تبدیل می کند.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که به افزایش قیمتها در بازار نفت کمک کرد، انتشار آمار هفتگی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بود که نشان داد ذخایر نفت این کشور هفته گذشته بیش از حد انتظار کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، طبق این آمار، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۰ ژوییه، ۶.۱ میلیون بشکه کاهش یافت در حالی که تحلیلگران کاهش این ذخایر به میزان ۲.۳ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر