بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
شاخص کل قیمت و بازده بورس اوراق بهادار تهران درحالی با افزایش 3077 واحدی روبه‌رو شد که این بازار تحت تاثیر شایعه و تکذیب مصوبه شورای پول و اعتبار قرار گرفت.
کد خبر : ۱۷۸۴۸۱
به گزارش بورس‌نیوز، بازار سرمایه روز شنبه 6مردادماه را با شایعه ارز و رندشدن هلدینگ‌های پتروشیمی  آغاز کرد هر چند در ادامه بازار این موضوع از سوی انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی تکذیب شد اما شاخص سهام با رشد بیش از 3 هزار واحدی و تقویت معاملات روبه‌رو بود.
در بررسی بورس تهران، گروه فلزات اساسی به رهبری فولاد مبارکه و گروه معدنی‌ها با اقبال مواجه شدند.

تکذیب شایعه مبنی بر اینکه "شورای پول و اعتبار مصوبه‌ای برای آزادسازی نرخ ارز پتروشیمی‌ها و فلزی‌ها مصوبه ارائه کرد" نیز باعث شکل‌گیری فشار از سوی حقوقی‌ها در هلدینگ پتروشیمی شد.

بر همین اساس هلدینگ خلیج فارس نیز با تشکیل صف 2 میلیون سهمی، 72درصد عرضه‌های امروز از سوی حقوقی‌ها انجام شد.

در سهم پتروشیمی پارس نیز با وجود معامله 5 میلیون سهمی با صف خرید 14 میلیون سهم در سقف معاملات در حالی به کار خود پایان داد که حجم عرضه در دامنه نوسان مثبت قیمتی قابل توجه بود.

در گروه معدنی نیز به رهبری دو قلوهای سنگ‌آهنی اغلب معامله گران امروز خریدار سهام این شرکت‌ها بودند، در این گروه گل‌گهر با معامله 26 میلیون سهم در سقف اما با سهم پایدار 18 میلیون سهمی رو به رو است.

به نظر می‌‌رسد با توجه به متغیرهای سیستماتیک و غیرسیستماتیک اثرگذار شرکت‌ها و انتظار برای تداوم بازار ارز اقبال برای سهام شرکت‌های صادرات محور و ارزمحور را دو چندان کرده است؛ هرچند بازار سهام در آستانه 13 مرداد و آغاز تحریم‌های هسته‌ای همچنان ترجیح می‌دهد، دست به عصا حرکت کند.

افزایش 3077 واحدی شاخص کل

شاخص کل قیمت و بازده بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز شنبه ششم مردادماه 97 با افزایش 3077 واحدی به رقم 111 هزار و 877 واحد رسید.

 شاخص قیمت وزنی ارزشی با افزایش 902 واحدی، در کانال 32هزار و 805 واحدی قرار گرفت.
شاخص کل هم‌وزن با رشد 67 واحدی، رقم 18 هزار و 349 واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص قیمت هم‌وزن نیز هم‌سود با شاخص کل با افزایش 47 واحدی، در کانال 12 هزار و 991  واحدی قرار گرفت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 3031 واحدی در کانال 120 هزار و 897 واحد ایستاد.
همچنین شاخص بازار اول نیز با رشد 2239 واحدی به رقم 81 هزار و 195 واحد دست‌یافت و شاخص بازار دوم با افزایش 6262واحدی عدد 228هزار و 663 واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس«فارس» با 389 واحد ، فولاد مبارکه اصفهان «فولاد» با 357واحد و ملی صنایع مس ایران «فملی» با 215 واحد و معدنی صنعتی گل گهر «کگل» با 209 واحد و پتروشیمی پارس «پارس» با 179 واحد، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین «تاپیکو» با 153واحد و پتروشیمی جم «جم» با 136 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار داشتند.

ارزش معاملات امروز بورس تهران به بیش از 523 میلیارد تومانی رسید.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Korea (Republic of)
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
بازارهای صعودی در ناامیدی متولد می شوند،در شک و تردید رشد میکنند،
و در خوشبینی به تکامل میرسند.
ناشناس
Korea (Republic of)
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
با یک خبر بورس تهران انقدر بالا و پایین شد