بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
در روزهای اخیر اما و اگرهای فراوانی در مورد خرید نفت از ایران به علت مشکلات بیمه ای مطرح و گفته شده پس از آنکه برخی شرکت های هندی به دلیل تحریم های جدید آمریکا علیه ایران ارائه خدمات بیمه ای به محموله های نفتی ایران را متوقف کرده اند، ایران پیشنهاد کرده که محموله های نفتی به مقصد هند را بیمه کند.
کد خبر : ۱۷۸۴۸۴
امید معظمی گودرزی معاون فنی شرکت بیمه ملت در گفت و گو با بورس نیوز در خصوص وضعیت قراردادهای جدید با شرکت ملی نفتکش بیان کرد: سال گذشته در قراردادهای مربوط به بیمه نفتکش‌ها که بیمه ملت نیز در آن سهیم بود، تنها بدنه نفتکش‌ها زیر چتر بیمه‌ای قرار داشت و در صورت بروز حادثه، خسارات وارده به بدنه نفتکش تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت پوشش بیمه‌ای برای نفتکش‌ها در دوران تحریم، کنسرسیومی متشکل از شرکت های بیمه داخلی تحت نظارت بیمه مرکزی در حال بررسی توان هر شرکت برای پوشش بیمهای نفتکش ها تشکیل و پس از اخذ تصمیم نهایی، جزئیات مربوط به سهم نگهداری هر شرکت بیمه ای از بیمه نفتکش ها تعیین شده و اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

معاون فنی شرکت بیمه ملت افزود: قراردادهای بیمه نفتکش به صورت تجمیعی، ریسک نداشته و به سبب استقرار نفتکش ها در مناطق مختلف و عدم تجمع کل ناوگان در یک منطقه، نیاز به واگذاری بخش زیادی از این ریسک به بیمه های اتکایی خارجی احساس نمی شود.

معظمی گودرزی با اشاره به قراردادهای این شرکت گفت: در این قراردادها بخشی از ریسک به شرکت های بیمه گر اتکایی داخلی و خارجی واگذار می شود و تغییری در شرایط بیمه نفتکش ها ایجاد نشده است؛ تحریم ها هنوز در حدی شدت نیافته که مشکلی در روند فعالیت صنعت بیمه به وجود آید.

وی در رابطه با بیمه محموله های نفتی به بورس نیوز گفت: بیمه محموله های نفتی، مقوله ای مجزا بوده که توسط کنسرسیوم دیگری در حال بررسی است. بنابراین به نظر می رسد دغدغه ای بابت صادرات نفت کشور وجود نداشته و شرکت های بیمه گر داخلی توان بیمه محموله های نفتی را هم خواهند داشت.

معاون فنی شرکت بیمه ملت در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه تحریم ها موجب رشد دانش بیمه ای شرکت های بیمه گر شود، تحریم ها فرصتی برای صنعت بیمه تلقی خواهند شد. انتظار می رود صنعت بیمه با همکاری بیشتر شرکت ها و بیمه مرکزی، از فرصت ایجاد شده استفاده کند. تنها مشکل فعلی این صنعت، نقل و انتقال ارز است که امیدواریم در روند فعالیت بیمه ها اختلال جدی وارد نکند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر