بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
اجرای سیاست های جدید ارزی دولت از بیستم فروردین با تعیین نرخ ۴۲۰۰ تومانی بابت هر دلار تعیین شد و پنج روز بعد بانک مرکزی در بخشنامه ای ۳۳ اولویت را برای تخصیص ارز تعیین کرد.
کد خبر : ۱۷۸۴۸۵
به گزارش بورس نیوز، بانک مرکزی از ابتدای اجرای سیاست های جدید ارزی، معادل ۲۳۹ میلیون دلار بابت خدماتی همچون درمان، ارز دانشجویی و هزینه سوخت و ناوبری شرکت های هوایی پرداخت کرده است.

تخصیص ارز براساس ابلاغیه های صادره برای بخش های مختلف در حال انجام است، به طوری که از ۲۱ فروردین تا ۲۳ تیرماه یعنی در مدت سه ماه در مجموع ۲۳۹ میلیون دلار ارز بابت تامین خدمات مورد نیاز هموطنان همچون درمان، دانشجویی، ماموریت، فرصت های مطالعاتی، حق عضویت و حق ثبت نامه در مجامع بین المللی، محافل علمی و چاپ مقالات تخصیص داده شده است.

حق الوکاله در دعاوی خارجی، کارمزدهای اعتبارات اسنادی، حواله­ ها و ضمانت ­نامه­ های ارزی، هزینه دفاتر خارج از کشور، هزینه خرید امتیاز پخش فیلم و دریافت های ماهواره­ای و ارتباطی و هزینه شرکت های بیمه ایرانی، شرکت در آزمون های بین ­المللی در داخل، ثبت نام در امتحانات علمی و تخصصی خارج از کشور و هزینه ­های سوخت، ناوبری، هندلینگ، لندینگ و حقوق خدمه خارجی شرکتهای هواپیمایی، حق بیمه هواپیماها و حقوق و مزایای کارکنان خارجی در داخل کشور از دیگر موارد ارز خدماتی به شمار می رود.

در همین خصوص، بانک مرکزی اعلام کرده است این هفته فهرست سوم دریافت کنندگان ارز به نرخ رسمی را منتشر خواهد کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر