بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
تعدادی از مشمولان سهام عدالت تاکنون شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت نکرده‌اند؛ در عین حال سازمان خصوصی سازی در این مورد اعلام کرده که ۱۵ مرداد ماه سال جاری آخرین فرصت ثبت شماره شبای بانکی برای مشمولان سهام عدالت است.
کد خبر : ۱۷۸۴۹۴
به گزارش بورس نیوز، از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ مشمولان سهام عدالت می‌توانستند در سامانه سهام عدالت شماره شبای بانکی خود را وارد کنند تا در زمان توزیع سود، سازمان خصوصی سازی آن مبالغ را به حساب مشمولان واریز کند.

اما هنوز تعدادی از مشمولان سهام عدالت اقدام به ثبت شماره شبای بانکی خود در این سامانه نکرده‌اند در نتیجه سودی به حساب آن ها واریز نشده است در ماه های گذشته سازمان خصوصی سازی اعلام کرده بود از آن جایی که این مبالغ متعلق به مشمولان است محدودیت زمانی برای ثبت شماره حساب بانکی در سامانه سهام عدالت نمی‌گذارد ولی با گذشت یک سال تصمیم بر این شده که تنها تا نیمه مرداد ماه سال جاری فرصت برای ثبت این شماره‌های بانکی وجود داشته باشد.

پوری حسینی - رئیس سازمان خصوصی سازی - در ماه‌های گذشته اعلام کرد که از سال گذشته سود مشمولانی که شماره حساب خود را در سامانه به درستی وارد کرده بودند واریز شده است. سازمان خصوصی سازی مشمولان را به ۲۰ گروه دسته بندی و به ترتیب سود سهام عدالت را به حساب آنها واریز کرد. البته تعدادی هم بودند که می‌گفتند مبلغی بابت سود سهام عدالت به حساب آن‌ها واریز نشده است.

افرادی که تا کنون شماره شبای بانکی خود را اعلام نکرده و در نتیجه سود سهام عدالت سال مالی ۱۳۹۵ را دریافت نکرده اند در صورتی که اقدام به ثبت شماره شبای حساب بانکی خود در سامانه سهام عدالت کنند کل سود سال مالی ۱۳۹۵ یک جا به حسابشان واریز می شود البته قبل از آن باید شماره حساب آن‌ها راستی آزمایی شود.

به گزارش ایسنا، آن طور که سازمان خصوصی سازی اعلام کرده سهامدارانی که از محل  آورده نقدی، تخفیف و سود سهام در طیِ ۱۰ سال گذشته، در مجموع به ارزش یک میلیون تومان سهام عدالت دارند برای سال مالی ۱۳۹۵، ۱۵۰ هزار تومان سود دریافت کرده‌اند و مابقی هم به تناسب همین قیمت ها سود دریافت میکنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر