بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
مدیر امور سهام شرکت مس گفت: در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری شرکت مس موفق به تولید 313 هزار و 800 تن کنسانتره مس و 53 هزار 200 تن کاتد مس شد که این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب نشان‌دهنده رشد 10درصدی و 50 درصدی تولید این دو محصول اصلی تولیدی شرکت است.
کد خبر : ۱۷۸۵۰۸
به گزارش بورس نیوز، بهروز رحمتی مشاور مدیرعامل شرکت مس در خصوص چشم‌انداز این شرکت در سال جاری گفت: برخلاف فضای کلی حاکم بر اقتصاد جهانی به خاطر درگیری تعرفه‌ای بین امریکا و سایر قدرت‌های اقتصادی ازجمله اتحادیه اروپا و چین، چشم‌انداز «فملی» بدون شک مثبت ارزیابی می‌شود.

وی درباره میزان فروش کاتد مس این شرکت گفت: در این بازه زمانی درآمد شرکت مس از فروش کاتد 1880 میلیارد تومان بود که ازنظر تناژ فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 148 درصدی (از 25 هزار تن به 62 هزار تن افزایش) را تجربه کرده است.

رحمتی افزود: رکورد تولید مس کاتدی شرکت ملی صنایع مس ایران طی پنج سال گذشته، در پایان سال جاری شکسته شود که خبر بسیار خوبی برای سهامداران محترم شرکت خواهد بود.

مدیر امور سهام، سرمایه‌گذاری و مجامع شرکت مس در ادامه درباره درآمدهای عملیاتی به‌دست‌آمده شرکت مس در این دوره زمانی بیان کرد: درآمدهای عملیاتی (فروش) شرکت مس 2631میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 70 درصدی برخوردار شده است. شرکت مس در سه‌ماهه نخست سال 96 به میزان 1540 میلیارد تومان فروش داشته است.

به گفته رحمتی بررسی صورت‌های مالی شرکت مس در حوزه سود عملیاتی شرکت مس نیز نشان‌دهنده این است که شرکت مس در سه‌ماهه نخست سال جاری 1172 میلیارد تومان سود عملیاتی داشته است که در مقایسه با سود عملیانی 459 میلیارد تومانی شرکت مس در سه‌ماهه نخست سال 96 از رشد 155 درصدی برخوردار شده است.

وی افزود: هم‌اکنون شاهد نشانه‌هایی جدی همچون عرضه زیاد یا کاهش شدید رشد اقتصادی چین برای تهدید قیمت جهانی مس در بلندمدت نیستیم به‌علاوه این‌که بیشتر پیش‌بینی‌های مؤسسات مالی برافزایش قیمت جهانی مس تا 2020 تأکیددارند.

رحمتی تصریح کرد:  بررسی میزان فروش شرکت ملی صنایع مس ایران طی 10سال گذشته نشان می‌دهد که فروش شرکت به‌طور متوسط سالیانه در حدود دو میلیارد دلار بوده است که از این میزان به‌طور متوسط حدود 42درصد سود خالص شرکت بوده است. بنابراین سهام شرکت مس چه در دوران تحریم چه در شرایط غیر تحریم توانسته شرایط سودآوری خود را حفظ کند و بازدهی خوبی نصیب سهامداران کند.

وضعیت سهامداران

رحمتی در خصوص وضعیت سهامداران این شرکت نیز گفت: سهامداران نباید نگران سرمایه خود در فملی باشند؛ چراکه من‌حیث‌المجموع شرایط شرکت مس از همه نظر خوب است و با مجوزهایی که برای افزایش سرمایه حدود 50 درصدی در حال اخذ کردن آن از سازمان بورس هستیم آینده شرکت مس برای سه چهار سال آینده ازنظر توسعه و تأمین مالی تضمین‌شده است.

مدیر امور سهام، سرمایه‌گذاری و مجامع شرکت مس بابیان این‌که شرایط کنونی به خاطر افزایش جنگ تجاری یکی از حساس‌ترین برهه‌های زمانی برای کسانی است که می‌خواهند سرمایه‌شان را وارد بازار بورس کنند به سهامداران و خریداران جدیدالورود به بازار سهام توصیه کرد: لزوم هوشیاری سرمایه‌گذاران در این شرایط باید چند برابر شود و به‌شدت از تصمیم‌گیری‌های هیجانی خودداری کنند و شخصاً بدون مطالعه و صرفاً بر اساس شایعات بازار، به خرید سهام اقدام نکنند و از طریق مشاوره شرکت‌هایی که در این فضا فعالیت می‌کنند یا عضویت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک نسبت به خرید سهام اقدام کنند تا متضرر نشوند.

وی افزود: برای خرید سهام در این شرایط حتماً نیاز است که به لحاظ فاندامنتال سهمی را که خواهان خریدش هستند بررسی کنند و بودجه شرکت موردنظر برای سال جاری و برنامه‌های توسعه آتی را مشاهده کنند تا تصمیم‌گیری درستی در این زمینه انجام دهند. در این راستا بدون شک، سهام فملی در قیمت‌های کنونی می‌تواند یکی از برترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار بورس ایران به‌ویژه برای سهامداران جدیدالورود باشد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مشاورمدیرعامل فملی در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد

ورود نوسان‌گیران به سهم دلیل صف فروش امروز «فملی»/ خبرهای خوبی در راه است

مشاورمدیرعامل فملی در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد

ورود نوسان‌گیران به سهم دلیل صف فروش امروز «فملی»/ خبرهای خوبی در راه است

ارسال نظر