بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: احتمالا ارزهای مجازی در ایران باز خواهند شد اما درباره اینکه چه ارزی باز شود هنوز تصمیم‌گیری نشده است.
کد خبر : ۱۷۸۵۳۷
به گزارش بورس نیوز، سیدابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در حاشیه نمایشگاه الکامپ در پاسخ به سؤالی درباره اینکه دیشب جلسه شورای عالی فضای مجازی بوده و در آن درباره ارزهای مجازی صحبت شده در حال حاضر بانک مرکزی ارزهای مجازی در ایران را مجاز نمی‌داند و قوه قضائیه سایت‌های ارائه دهنده ارز مجازی را فیلتر می‌کند این در حالی است که در شرایط فعلی اقتصادی و تحریم‌ها برخی معتقدند ارزهای مجازی می‌توانند برای معاملات خرد تحریم را دور بزنند و توسط مردم استفاده شوند آیا ارزهای مجازی در ایران باز خواهند شد،‌گفت:‌احتمالا باز خواهند شد.

وی در پاسخ به این سؤال که مشخص است که کدام ارز باز می‌شود، گفت: هنوز تصمیم‌گیری نشده است کارگروهی در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی این موضوع برای راه‌اندازی صرافی پول‌های مجازی، ماینینگ پول‌های مجازی و اینکه چه پول‌هایی مجاز خواهند شد، کار می‌کند و تصمیم گیری خواهد کرد.

بر اساس گزارش فارس، دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: همچنین برای مبادلات اقتصادی بین کشورهای دوست نیز برنامه ایجاد ارز ملی مشترک در دستور کار است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر