بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: سیاست‌های اقتصادی جدید توسط تیم اقتصاد دولتی در این هفته ارائه می‌شود.
کد خبر : ۱۷۸۵۶۷
به گزارش بورس نیوز، اسحاق جهانگیری در فرودگاه کرمانشاه اظهار داشت: با تغییر رئیس کل بانک مرکزی باید سیاست‌های متناسب با شرایط جدید تهیه شود و حتی اگر رئیس کل بانک مرکزی تغییر نمی‌کرد با توجه به شرایط جدید که بر اقتصاد کشور حاکم شده نیازمند سیاست‌های جدید اقتصادی هستیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: سیاست‌های اقتصادی جدی در این هفته توسط توسط رئیس کل بانک مرکزی و تیم اقتصاد دولتی ارائه ‌می‌شود زیرا سیاست‌های اقتصادی باید توسط تیم اقتصادی دولت و متناسب با شرایط جدید پیشنهاد شود.

جهانگیری از مردم استان کرمانشاه به‌عنوان مرزداران غیور ایران که همراه پشتوانه بزرگی برای ایران اسلامی در این منطقه بوده‌اند یاد کرد و افزود: در جنگ تحمیلی نیز شاهد رشادت‌های تاریخ ساز مردم کرمانشاه بودیم و یکی از حوادث تلخ کشور زلزله استان کرمانشاه بود که سال گذشته رخ داد و گستره آن بسیار وسیع بود و تعداد زیادی از شهرها و روستاهای استان را در بر گرفت.

وی با اشاره به اینکه در زلزله استان کرمانشاه عمق فاجعه بسیار زیاد بود، خاطرنشان کرد: در کنار این تلخی‌ها، یک انسجام ملی در سراسر کشور به‌وجود آمد و همه مردم خود را در کنار مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه احساس کردند و برای حل مشکلات مردم زلزله زده حاضر شدند و مردم سراسر کشور و نیز نخبگان جامعه همگی برای کمک به مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه حاضر شدند و یک اتفاق استثنایی و کم سابقه در تاریخ رقم خورد که اینگونه مردم برای کمک به زلزله‌زدگان نقش آفرینی و ابراز همدردی کردند.

وی با تأکید بر اینکه اگر ما در همه مشکلات کشور این انسجام و نمایش وحدت و یکپارچگی را داشته باشیم همه مشکلات را به خوبی پشت سر خواهیم گذاشت، گفت: همه نهادهای رسمی کشور و مسئولان از بالاترین رده مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور و سایر مسئولان از لحظات نخست زلزله در کنار مردم بودند و با آنان همدردی کردند.

معاون اول ر‌ئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت برای بازسازی مناطق زلزله‌زده دو برنامه را در پیش گرفت، گفت: برنامه نخست اسکان موقت بود که با توجه به سردسیر بودن منطقه و بارندگی‌های زیاد، دولت برای نخستین بار اسکان موقت به‌صورت کانکس را انجام داد که کار بسیار بزرگی انجام شد و در مقطعی کوتاه بیش از 15 هزار کانکس مستقر شد.

وی افزود: پس از این برنامه بلافاصله باید دوره اسکان دائم شروع می‌شد که براساس گزارش‌های واصله واحدهایی که به صورت کامل تخریب شده بود و تعداد آنها حدود 30هزار واحد شهری و روستایی بود مراحل ساختشان آغاز شده و واحدهایی که نیازمند تعمیرات بودند و تعداد آنها نیز 60 هزار واحد بود از پیشرفت خوبی برخوردار هستند.

به گزارش تسنیم، جهانگیری با اشاره به بهره‌برداری 5 هزار واحد مسکونی روستایی که تکمیل شده است، گفت: بقیه واحدها نیز در دست ساخت هستند که باید به سرعت تکمیل شوند تا امسال در زمستان واحدی در روستایی نباشد که تکمیل نشده باشد و در این سفر با استاندار و مسئولان استان مشکلات پیش روی بازسازی مناطق زلزله زده را بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر