بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که ابزارها، نهادها و مهندسی مالی را در بازار سرمایه رونق ندهیم این بازار به شرایط مطلوب دست نمی یابد.
کد خبر : ۱۷۸۶۰۹
به گزارش بورس نیوز، محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی بخش تولید، گفت:در ایران تعریف اشتباهی از عملکرد بازار سرمایه صورت گرفته به نحوی که احساس می شود در بازار سرمایه از خرید و فروش سهام، پول به دست می آید؛ همچنین این تلقی غیرصحیح وجود دارد که لزوما هر چه شاخص بورس بالاتر برود، بیانگر موفقیت بازار سرمایه است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه برداشت اشتباه از نحوه عملکرد بازار سرمایه در کشور به این بازار ضربه وارد کرده است،گفت: بازار سرمایه مناسب، بازاری محسوب می شود که سرمایه های خرد را به سرمایه کلان تبدیل می‌کند، یعنی پول‌های سرگردان بازار را از طریق به کارگیری ابزارهای مختلف جذب می کند.

این نماینده مجلس ادامه داد:عملکرد بازار سرمایه زمانی مناسب است که به تأمین سرمایه بنگاه های تولیدی کمک کند یعنی شرکت ها بتوانند با سهولت اوراق مشارکت، اوراق اجاره، سهام، ابزار بدهی یا ابزار مالکیتی منتشر کنند که متاسفانه این موضوعات تاکنون مغفول مانده است.

حسن نژاد درباره توسعه بازار سرمایه، گفت: در حال حاضر بازار مسکن و پول در مقایسه با بازار سرمایه فعالتر هستند چرا که سرمایه‌گذاران می‌دانند با سرمایه‌گذاری در بازار پول، حداقل به یک میزان عایدی اندک دست می یابند یا سرمایه گذاری در بازار مسکن این خاصیت را دارد که حداقل پول آنها سوخت نمی شود.

وی با اشاره به اینکه باید اطمینان سرمایه گذاری در بورس ارتقا یابد،گفت: بنابراین باید ابزارهای مختلف در بازار سرمایه طراحی شود که سرمایه گذاران با درجه ریسک پذیری متفاوت جذب بازار سرمایه شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا زمانی که ابزارها، نهادها و مهندسی مالی را در بازار سرمایه رونق ندهیم این بازار به شرایط مطلوب دست نمی یابد، ادامه داد: با به کارگیری صندوق‌های سرمایه گذاری و ابزارهای جدید بازار سرمایه کشور نسبت به سال های گذشته پیشرفت هایی داشته اما همچنان نسبت به کشورهای پیشرفته عقب هستیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر