بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
مدیرعامل بورس تهران گفت: از ابتدای سال جاری 55 هزار کد جدید معاملاتی در بورس تهران و 22 تالار منطقه ای دیگر ایجاد شد.
کد خبر : ۱۷۸۶۲۱
به گزارش بورس نیوز، حسن قالیباف اصل، درخصوص اضافه شدن کدهای معاملاتی جدید در بازار سرمایه و تاثیر آن بر حجم معاملات اظهار کرد: این سرمایه گذاران برای نخستین بار وارد بازار سرمایه شده اند و این کدهای معاملاتی، وجوه جدیدی را به بازار سرمایه تزریق می کنند که در خدمت تامین مالی شرکت ها و بنگاه ها در سراسر کشور قرار می گیرد.

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به افزایش ارزش معاملات خاطرنشان کرد: بازار از نظر نقدشوندگی در وضعیت مناسبتری قرار گرفته است به طوری که در 4 ماهه 97 ارزش معاملات در بورس تهران از رقم 254 هزار میلیارد ریال عبور کرده و نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 28 درصدی داشته است.

وی با اشاره به افزایش ارزش روزانه معاملات افزود: در این مدت متوسط روزانه ارزش معاملات به بیش از 3300 میلیارد ریال رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل با افزایش 32 درصدی همراه شده است.

سخنگوی بورس تهران، بازار سرمایه را بازاری شفاف، نقد شونده و با ابزارهای مالی متنوع عنوان و تصریح کرد: بازار سرمایه برای تمام سلیقه‌ها متناسب با ریسک و بازده انتظاری، ابزار معاملاتی متنوع از قبیل سهام، صندوق های قابل معامله، قرارداد اختیار معامله و اوراق بدهی شامل اوراق مشارکت، انواع صکوک و گواهی سپرده بانکی را مهیا کرده است.

وی در پایان افزود: این ابزار معاملاتی متنوع به جذب منابع و تامین مالی بخش خصوصی و دولت، افزایش عمق بازار و ورود وجوه جدید به بازار کمک شایانی کرده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر