بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
دولت آمریکا تا پایان سال جاری ۷۶۹ میلیارد دلار استقراض خواهد کرد که بالاترین میزان از بحران سال ۲۰۰۸ تاکنون محسوب می‌شود.
کد خبر : ۱۷۸۶۳۱
به گزارش بورس نیوز، بر اساس آخرین گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا میزان استقراض دولت آمریکا بین ماه‌های جولای تا سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۴ درصد افزایش خواهد داشت.

در این گزارش آمده است: دولت این کشور در بین این ماه‌ها ۳۲۹ میلیارد دلار استقراض می‌کند که این رقم سال گذشته تنها ۱۸۹ میلیارد دلار بود.

در این گزارش آمده است؛ بین ماه اکتبر تا پایان سال نیز دولت آمریکا به ۴۴۰ میلیارد دلار استقراض نیاز خواهد داشت که مجموع استقراض دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ را به ۷۶۹ میلیارد دلار خواهد رساند. این رقم بالاترین میزان استقراض دولت آمریکا از سال ۲۰۰۸ و زمان بحران‌های اقتصادی تاکنون محسوب می‌شود.

در دولت اوباما و زمان بروز بحران‌ رکود بزرگ اقتصادی در این کشور و جهان، دولت اوباما مجبور شد در یک سال بین ماه ژولای تا سپتامبر ۱.۱ تریلیون دلار استقراض کند.

قرار است امروز جزئیات استقراض ۳۲۹ میلیارد دلاری آمریکا به صورت رسمی منتشر شود.

بنا به اعلام کاخ سفید از سوی بودجه آمریکا طی سال جاری به ۸۹۰ میلیارد دلار خواهد رسید که ۱۷ میلیارد دلار بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی بود و بسیار بالاتر از پیش‌بینی ۷۹۳ میلیارد دلاری دفتر بودجه کنکره این کشور خواهد بود.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که کسری بودجه آمریکا در سال ۲۰۱۹ به ۱.۱ تریلیون دلار خواهد رسید و تا سال ۲۰۲۱ در همین سطح باقی خواهد ماند.

منتقدان سیاست‌های کنونی دولت ترامپ بر این باورند که افزایش شدید کسری بودجه ناشی از اجرای سیاست کاهش دریافت مالیات در این کشور بوده است.

به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک، منتقدان می‌گویند کاهش دریافت مالیات به افزایش کسری بودجه منجر خواهد شد و احتمالاً بانک مرکزی فدرال آمریکا را مجبور خواهد کرد تا برای مهار کردن تورم نرخ سود را افزایش دهد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر