بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
عضو کمیسیون برنامه، بودجه، محاسبات مجلس می گوید برای بازگشت آرامش به بازار دولت باید دست از مداخله در بازار ارز بردارد.
کد خبر : ۱۷۸۶۴۹
به گزارش بورس نیوز، مهرداد بائوج لاهوتی، با اشاره به نابسامانی های ارزی، اظهار داشت: دولت در بحث ارزی تصمیمات اشتباه داشت، در خصوص تک نرخی کردن ارز رویه نادرستی در پیش گرفت چرا که اعلام کرد به همه متقاضیان ارز 4 هزار و 200 تومان می دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه، محاسبات مجلس ادامه داد: در حالی که انتظار می رفت به کالاهای اساسی ارز 4 هزار و 200 تومان اختصاص پیدا کند و باقی متقاضیان ارز، دلار مورد نیاز خود را براساس تعادل عرضه و تقاضا تهیه کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی، بیان داشت: به هر حال دولت نتوانست به همه متقاضیان ارز، دلار 4 هزار و 200 تومانی بدهد و همین امر باعث ایجاد نابسامانی در بازار شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اصلاحاتی در برنامه و تیم اقتصادی دولت در حال انجام است که امیدواریم بااین اصلاحات شرایط اقتصادی کشور به وضعیت قبل برگردد.

لاهوتی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در این باره که تصمیم تک نرخی شدن ارز دست دلالان را بازتر کرده است، اظهار داشت: دولت پای خود را از بازار کنار بکشد، مداخله دولت در بازار آثار منفی دارد به همین دلیل دولت باید بازار را رها کند تا با تعادل عرضه و تقاضا نرخ واقعی تعیین شود.

این نماینده مجلس گفت: دولت تنها باید کالاهای اساسی و مورد نیاز خود را از بازار تهیه کند و دخالت دیگری در بازار نداشته باشد تا زمانی که مداخله دولت در بازار ادامه داشته باشد، نوسانات ارزی را شاهد خواهیم بود.

بر اساس گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به اینکه دلیل ورود دولت به بازار کوتاه کردن دست دلالان بود، عنوان کرد: دولت باید بازار را رها کند، دخالت دولت فساد آور شد و دست دلالان را بازتر کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر