بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: پیش فروش‌ها باعث شده تا نرخ تولید به میزان تقاضای موجود در بازار نباشد و در این میان رانت‌های نیز خارج از کارخانه و بعد از تولید ایجاد شده است.
کد خبر : ۱۷۸۶۵۱
به گزارش بورس نیوز، عبدالله رضیان، در خصوص اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار، اظهار داشت: علت اختلاف قیمت خودرو بین بازار و کارخانه بالا بودن تقاضا در بازار است و تولید خودروسازی‌ها نیز به میزانی نیست که بتواند پاسخگوی تقاضای مشتریان باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این امکان وجود دارد تا تقاضای موجود در بازار خودرو کشور کاذب باشد، گفت: مردم برای جلوگیری از کاهش ارزش پولی که در اختیار دارند به دنبال تبدیل آن هستند و در شرایط فعلی خودرو را گزینه مناسبی می‌دانند.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با بررسی در شرکت‌های خودروسازی متوجه می‌شویم که محصول تولیدی تا یک سال و نیم آینده را به فروش رسانده‌اند، ادامه داد: پیش فروش‌ها باعث شده تا نرخ تولید به میزان تقاضای موجود در بازار نباشد و در این میان رانت‌های نیز خارج از کارخانه و بعد از تولید ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه رانت را باید در داخل خودروسازی‌ها دنبال کرد تا محصولات تولیدی را به‌صورت پکیجی به فروش نرسانند و بر اساس شماره ملی افراد متقاضی خودروها به فروش برسند، تصریح کرد:  سازمان بازرسی به فروش خودروها ورود خوبی داشته و کنترل‌هایی در شرکت‌های خودروسازی انجام می‌شود.

به گزارش خانه ملت، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: چنین اتفاقاتی در شرایط فعلی باتوجه به کاهش ارزش پول اتفاق افتاده که نگران کننده است و با وجود بالا بودن تقاضاها اقدامی نمی‌توان انجام داد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر