بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳
عبده تبریزی با بیان اینکه حسابرس «های وب» در نهایت تاپایان وقت اداری امروز چهارشنبه فرصت ارایه گزارش حسابرسی شده صورت‌های مالی این ناشر به سازمان بورس را داشته ، نسبت به جریان نقدینگی به بازار سهام و یک شایعه اظهار نظر کرده است.
کد خبر : ۱۷۸۶۵۹
به گزارش بورس نیوز، حسین عبده تبریزی ، عضو شورای عالی بورس در مورد آخرین وضعیت ناشر «های وب» تا قبل از مجمع سالانه، شایعه اعلام عرضه ارز صادرکنندگان در بازار ثانویه از روز جمعه و اقبال مردم به بازار سهام در گفت‌و‌گو اظهار نظر کرده است.

به گزارش فارس مشروح این گفتگو را در متن زیر می خوانید:

سوال: آقای دکتر عبده ، موضوع شفاف سازی و بازگشایی نماد معاملاتی «های وب» با اظهارات بسیاری طی دستکم 8 ماه اخیر مواجه بوده حتی جنابعالی نیز در پیام‌های اینستاگرامی با آن اشاره و وعده‌هایی را اعلام کرده بودید. مشکل اصلی این ناشر که هنوز یکسال از پذیرش آن در بورس سپری نشده بطور دقیق چیست ؟ آیا نحوه اجرای استاندارد حسابرسی در صنعت تلکام ایراد دارد یا ناشر از شفاف سازی گریزان است؟

عبده تبریزی:حسابرس ناشر داده گستر عصر نوین (های وب) تا امروز چهارشنبه فرصت لازم برای ارسال صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی 96 را داشته و از سازمان بورس خواهش کردم که اگر گزارشی از سوی حسابرس تا پایان وقت اداری امروز ارائه نشد، فرایند اقدام‌های صورت گرفته از آخرین وضعیت این ناشر برای عموم توضیح داده شود.

فکر می‌کنم باید تا مجمع عادی سالیانه سهامداران این شرکت صبر کنیم تا گزارش حسابرسی شده عملکرد 96 به بازار ارسال و در مجمع نیز مدیران شرکت با ارائه توضیحاتی به مردم نسبت به ابهام‌ها شفاف سازی کند.

 به نظر می‌رسد سازمان بورس قبل از مجمع امسال اطلاعاتی برای تصمیم گیری به سهامداران این شرکت برساند.

سوال: چرا با وجود حمایت لفظی رییس جمهور و وزیر اقتصاد از بازار سرمایه و تاکید بر لزوم گرایش نقدینگی به سمت بورس اما هنوز اعتماد بالایی برای حضور در بازار سهام برای مردم وجود ندارد؟

عبده تبریزی: الان پول تا حد زیادی به سمت بازار سهام آمده و فعالان بازار این موضوع را تأیید می‌کنند.

سوال: اما کسانی که در بازار سهام هستند به صاحبان نقدینگی توصیه می‌کنند طلای آب شده یا دلار بخرند.


عبده تبریزی: کسانی که پول در اختیار دارند تصمیمات متفاوتی دارند، اما بازار سرمایه نیز بخشی از نقدینگی سرگردان را جذب کرده است.

اگر مردم تشخیصی غیر از سرمایه‌گذاری بر سهام را در ماه‌های گذشته داشته‌اند، ناشی از درک آن‌ها از قیمت‌ها بوده که کدام قیمت پرش بیشتری خواهد داشت، ولی علاقه افرادی که در بازار سرمایه حضور دارند، این است که پول همواره به سمت بازار سرمایه بیاید.

اینکه تصمیم سرمایه گذار در بازار سرمایه چیست به روانشناسی و برآورد آن‌ها از وضعیت اقتصاد بر می‌گردد و تغییر این موارد با نصحیت کردن یا با توصیه کردن میسر نیست.

شاید در دو ماه قبل تصور اینکه این همه پول به بازار سهام بیاید را نمی‌کردید.

سوال: شایعه اعلام عرضه ارز صادر کنندگان محصولات پتروشیمی و فولادی در بازار ثانویه ارز و به قیمت درج شده در آن از روز جمعه این هفته تا چه حد صحت دارد؟


عبده تبریزی: اگر همچنان سیستم دو نرخی و یا چند نرخی در بازار ارز ادامه پیدا کند فساد وجود خواهد داشت. درشرایط فعلی حداقل امیدوارم سیستم دو نرخی ارز وجود نداشته باشد و بتوان با تشکیل یک بازار از تفاوت قیمت‌ها در بازار غیر متشکل کاست. این خواسته من است، چون هر وقت سیستم دو نرخی ارز وجود داشته باشد فساد نیز وجود دارد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر