بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
کارشناس بازارسرمایه گفت: تحریم ها و سیاست های داخلی تاثیرات بسزایی در اقتصاد کشور دارند اما عمده اثرات نامطلوبی که برجای می ماند از محل تصمیمات نادرست دولت است.
کد خبر : ۱۷۸۶۸۲
به گزارس بورس‌نیوز، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از اعلام سیاست های جدید ارزی دولت خبر داد ضمن آنکه از سویی دیگر مدیران بانک مرکزی نیز  عرضه ارز پتروشیمی ها با موافقت و بخشنامه رسمی دولت، در بازار ثانویه ارز را اعلام کردند.

در همین رابطه سیدرضا اعجازی مدیرعامل کارگزاری اقتصاد بیدار در گفت و گو با خبرنگار بورس نیوز،گفت: تعیین بدترین و بهترین صنایع بورسی در شرایط فعلی اقتصاد کشور به بسته پیشنهادی بانک مرکزی در خصوص ارز بستگی داشته و اگر براساس این بسته عرضه ارز پتروشیمی ها و فولادی ها در بازار ثانویه ارز انجام شود این امر قطعا تاثیر به‌سزایی در سودآوری این شرکت ها خواهد داشت.

وی با تاکید براینکه شرکت‌هایی که ارز خود را به نرخ ارز واقعی مورد معامله در کشور بفروشند می توانند سودآوری مناسبی داشته باشند،گفت: اما باید توجه کنیم که تحریم ها نیز از شنبه لازم الاجراست و احتمالا تاثیرات منفی هم برای شرکت های صادرات محور به همراه دارد.

اعجازی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما برای وضعیت اقتصادی کشور در شش ماهه دوم سال چیست اظهارکرد: تحریم ها و سیاست های داخلی تاثیرات بسزایی در اقتصاد کشور دارند اما عمده اثرات نامطلوبی که برجای می ماند از محل تصمیمات نادرست دولت است که اگر در تصمیمات خود تغییر ایجاد کند ممکن خواهد بود که نتایج مثبتی برای اقتصاد کشور حاصل شود.

وی با بیان اینکه باوجود تحریم ها پیش بینی آینده اقتصادی کشور ممکن نخواهد بود،گفت: ادامه روند فعلی دولت در اتخاذ سیاست های اقتصادی نیز برای شرکت های صادرات محور تاثیرات نامطلوبی به همراه دارد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز؛

هیجانات دلیل نزولی شدن شاخص‌ها/ بازار به روال عادی بازخواهد گشت

عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

دلار ۵۵۰۰ تومانی در بازار ثانویه ارز/ اماواگرهای شکاف قیمت نرخ ارز برای واحدهای پتروشیمی

مدیرعامل هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز خبر داد:

جبران کمبود خوراک زیرمجموعه‌های «فارس» / «بیدبلند» تا بهار ۹۸ در فاز اجرایی

عضو هیات رییسه تامین سرمایه سپهر درگفت وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

ارز دولتی، دوربرگردان بورسی‌های صادراتی/ حیات نقل‌وانتقال بانکی، روزنه امید پتروشیمی‌ها

ارسال نظر