بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در انتقاد به عملکرد وزات کار برای بهبود وضعیت اشتغال مطرح کرد:

سامانه جامع روابط کارعامل اخلال در فضای کسب‌وکار

سلاح ورزی گفت: طراحی سامانه جامع روابط کار مصداق بارز اخلال در فضای کسب‌و‌کار بوده و دولت باید از انجام اقداماتی که منجر به افزایش نارضایتی واحدهای تولیدی می‌شود، به‌صورت جد، پرهیز کند.
کد خبر : ۱۷۸۶۹۹

به گزارش بورس نیوز، یکی از اساسی‌ترین چالش‌های چشم‌انداز اقتصاد ایران پدیده جهانی‌شدن است که درراستای آن برخورداری از صنعت رقابت‌پذیر برای اقتصاد اجتناب‌ناپذیر بوده اما به نظر می‌رسد یکی از اقدامات مهم و اساسی کشور در دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز، بهبود فضای کسب‌وکار و رقابتی کردن آن در کشور است.

بر همین اساس، به‌تازگی وزارت کار با طراحی سامانه‌ای برای کارفرمایان سعی دارد که با ایجاد شفافیت در فضای کسب‌وکار وضعیت آن را بهبود بخشد در این زمینه حسین سلاح ورزی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران،گفت: درحالی‌که رتبه جهانی سهولت فضای کسب‌وکار و گزارش‌های رقابت‌پذیری حکایت از وضعیت نامناسب کسب‌وکار داشته و علی‌رغم هشدارهای بخش خصوصی و اقدامات اصلاحی که اتاق بازرگانی و وزارت اقتصاد انجام داده متأسفانه برخی از دستگاه‌های دولتی ازجمله وزارت کار با وضع مقررات جدید و دست‌و‌پا گیر به آشفتگی فضای کسب‌وکار دامن می‌زنند.

وی ادامه داد: این نهاد دولتی با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار سعی داشته تا تمامی کارفرمایان را مکلف به پرداخت هزینه برای ثبت‌نام و اطلاع‌رسانی قراردادهای تنظیم‌شده در بنگاه‌های تولید کند که این امر تأثیرات نامطلوبی را برای فضای کسب‌وکار کشور به همراه دارد.

سلاح ورزی بابیان اینکه افزایش این نوع هزینه‌ها بنگاه‌های کشور را از شرایط رقابت‌پذیری خارج می‌کند، گفت: این اقدام وزارت کار مصداق بارز اخلال در فضای کسب‌وکار است و دولت باید از انجام اقداماتی که باعث افزایش نارضایتی واحدهای تولیدی می‌شود خودداری کند .

وی با اشاره به اینکه وضعیت اشتغال در چهارماهه اول سال جاری مناسب نبوده تصریح کرد: این‌گونه اقدامات بجای تشویق کارفرمایان برای گام برداشتن در راستای تحقق اهداف اشتغال‌زایی دولت و به‌تبع آن بهبود فضای کسب‌وکار، موجبات دلسردی شده و تأثیرات نامطلوبی بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر