بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
بازار سرمایه سال گذشته را درحالی‌که سپری کرد که شرکت‌های فولادی پیشتاز صنایع بورسی بودند بطوریکه شرکت فولاد مبارکه در 9 ماهه ابتدایی سال گذشته، 230 درصدی سود خالص نسبت به مدت مشابه سال قبل خود رقم زد.
کد خبر : ۱۷۸۷۰۵
به گزارش بورس نیوز، بررسی عملکرد یک‌ساله برخی از فولادسازهای بزرگ نشان می‌دهد که ارتقای آمار تولید و صادرات این شرکت ها طی سال 96، موجب شد تا در بین دیگر صنایع بورسی از بیشترین سود برخوردار شوند.

همچنین افزایش قیمت جهانی انواع کامودیتی مانند مس و فولاد در صورت‌های مالی اغلب آن‌ها، و با توجه به صادراتی بودن این محصولات باعث شد تا سهامداران آن‌ها بتوانند سود خوبی از این مجامع بورسی کسب کنند.

کارنامه 4 ماهه موفق نمادهای فولادی در سال جاری

حرکت رو به رشد فولادی‌ها به سال گذشته معطوف نشد و در سال جاری نیز این افزایش سود ادامه پیدا کرد بطوریکه بررسی عملکرد چهارماهه نخست سال جاری این صنایع نشان از سبزپوشی تمام‌قد نمادهای آنها در بین دیگر نمادهای بورسی دارد.

اما نکته حائز اهمیت در خصوص ادامه سودآوری شرکت‌های فولادی در بازار سرمایه موضوع تعیین و تکلیف نرخ دلار در صورت‌های مالی آن‌ها است که در تعیین ادامه سودآورری این شرکت‌ها اثر به‌سزایی خواهد داشت و پیش‌بینی‌ها برای این صنعت همچنان حکایت از ادامه روند صعودی این صنایع بورسی دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر