بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
نایب‌رئیس فدراسیون صنعت نفت ایران گفت: سیاست‌های دستوری به‌دوراز نظام عرضه‌وتقاضا اقتصاد را به ورطه ورشکستگی و انحراف کشانده و حیات بنگاه‌های تولیدی را در معرض خطر قرارداد.
کد خبر : ۱۷۸۷۵۴
رضا پدیدار نایب‌رئیس فدراسیون صنعت نفت ایران در خصوص تعیین نرخ ارز در بازار به بورس‌نیوز گفت: یکی از خطاهای که امروز اقتصاد با آن دست‌به‌گریبان است، تعیین نرخ ارز به‌صورت دستوری یا تعیین نرخ به‌عنوان پایلوت برای مبادلات و بازارهای مختلف است.

وی ادامه داد: اگر نرخ ارز به‌واسطه نظام عرضه و تقاضا کشف قیمت نشود به معنای آن است که بازار واقعی در کشور وجود ندارد.

رئیس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق بازرگانی تهران افزود: تعیین نرخ ارز و سیاست‌های دستوری به‌دوراز نظام عرضه‌وتقاضا اقتصاد را به ورطه ورشکستگی و انحراف کشانده و نباید هیزم به آتش بازار غیررسمی ریخت.

این کارشناس صنعت نفت با اشاره به اینکه اقتصاد کشور تحت سیاست‌گذاری‌های دستوری پیش‌‌ می‌رود، تصریح کرد: اقتصادی که قوانین آن از سوی مسئولین به‌صورت یک‌شبه و دستوری به فعالان اقتصادی تحمیل می‌شود را اقتصاد مصنوعی می‌نامند بنابراین در چنین اقتصادی مجالی برای فعالان بخش خصوصی واقعی و حتی شبه دولتی‌هایی که بهره‌وری و رقابت را در دستور کاردارند، محیا نیست زیرا حیات این اقتصاد نباتی بوده و بسته به سیاست‌هایی است که دولت برای آن ترسیم می‌کند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر