بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در فضای مجازی مشغول فضاسازی درباره احتمال مذاکره با ایران است؛ ساعاتی پیش فرمان اجرایی بازگرداندن دور نخست تحریم‌های ایران را امضاء کرد.
کد خبر : ۱۷۸۷۹۵
به گزارش بورس نیوز، فدریکا موگرینی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی (ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان و جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس) در ارتباط با بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران به علت خروج آن از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: ما به شدت از بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران به دنبال خروج این کشور از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) متاسف هستیم. برجام مؤثر است و همانطور که آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در یازده گزارش متوالی تایید کرده است (این توافقنامه) همچنان در راستای اهداف تعیین شده برای آن قرار دارد که اطمینان یافتن از صلح آمیز بودن برنامه (هسته ای) ایران یکی از آنها است. برجام عنصری کلیدی در ساختار جهانی منع اشاعه هسته ای و برای امنیت اروپا، منطقه و کل جهان حیاتی است. ما انتظار داریم ایران همچنان همه تعهدات خود به موجب برجام را کاملا اجرا کند.

این بیانیه می افزاید: ما مصمم هستیم از فعالیت عوامل اقتصادی اروپا که مطابق با قوانین اتحادیه اروپا و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، فعالیت های بازرگانی و تجاری مشروع با ایران دارند حفاظت کنیم. به همین علت قانون مسدود کننده اتحادیه اروپا از هفتم اوت برای حفاظت از شرکت های اتحادیه اروپا که روابط تجاری و بازرگانی مشروع با ایران دارند در برابر تاثیرات تحریم های فرا سرزمینی آمریکا اجرایی می شود.

بیانیه کمیسیون اروپا

کمیسیون اروپا در بیانیه ای اعلام کرد قانون مسدود کننده در حمایت از توافقنامه هسته ای ایران که به روز رسانی شده است، اجرایی می شود.

در این بیانیه آمده است: در شرایطی که نخستین دور از تحریم های مجددا اعمال شده از سوی آمریکا علیه ایران به اجرا در می آید، قانون مسدود کننده به روز رسانی شده از سوی اتحادیه اروپا نیز هفتم ماه اوت اجرایی می شود تا تاثیر تحریم ها را بر منافع شرکت های اروپایی که فعالیت تجاری مشروع در ایران انجام می دهند، کاهش دهد.

به روز رسانی قانون مسدود کننده، بخشی از حمایت اتحادیه اروپا از ادامه اجرای کامل و مؤثر توافقنامه هسته ای ایران موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از جمله از طریق حفظ روابط تجاری و اقتصادی بین اتحادیه اروپا و ایران است؛ روابطی که زمانی که تحریم های هسته ای در نتیجه برجام لغو شد، عادی سازی شد.

آلمان: ادامه ارائه تضمین به شرکت هایی که با ایران همکاری می کنند

وزارت اقتصاد آلمان روز دوشنبه اعلام کرد این کشور به حمایت خود از شرکت هایی که با ایران همکاری می کنند و یا در این کشور سرمایه گذاری می کنند ادامه خواهد داد و همزمان به مذاکرات خود با آمریکا برای معاف کردن شرکت های آلمانی از تحریم های واشنگتن ضد ایران ادامه می دهد.

وزارت اقتصاد آلمان افزود تضمین های صادراتی و سرمایه گذاری این وزارتخانه برای شرکت هایی که با ایران همکاری می کنند همچنان ارائه می شوند.

ذوق زدگی نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم ترامپ در خصوص از سرگیری تحریم ها علیه ایران استقبال کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر