بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: به لحاظ کارشناسی هیچ دلیلی برای افزایش قیمت فولاد در ایران وجود ندارد، زیرا ایران هم‌اکنون با ظرفیت تولید حدود ۳۴ میلیون تن فولاد خام هیچ‌نگرانی از تحریم‌ها ندارد.
کد خبر : ۱۷۸۸۲۲
به گزارش بورس نیوز، جعفر سرقینی اظهار کرد: نه تنها بازار داخل را می‌توان به صورت کامل تامین کرد بلکه به‌رغم همه تحریم‌ها می‌توان حداقل ۱۰ میلیون تن فولاد نیز تا پایان سال ۹۷ صادر کرد.
وی صحبت از افزایش نرخ فولاد در داخل را جفا به مردم و مصرف‌کنندگان دانست و افزود: هر کسی این ایده را دنبال می‌کند از گرانی‌های بعدی آن غافل است.

سرقینی با بیان اینکه فولاد از خاک این کشور تولید می‌شود و هر اتفاقی در تجارت جهانی بیفتد، تولید فولاد ایران متوقف نمی‌شود ادامه داد:  در هر کشور دیگری این تصمیم اتخاذ می‌شد قطعا همزمان یا مابه‌التفاوت یا عوارض از صادرات فولاد آن اخذ می‌شد.

سرقینی انتظار افزایش قیمت فولاد در داخل را انتظاری بی‌مورد دانست و گفت: درآمد صادراتی فولادی‌ها با تصمیم اخیر دولت در مورد نرخ ارز صادراتی حدود دو برابر شده است و این بیشترین کمکی است که در طول تاریخ فولاد کشور به فولادسازان شد.

وی در پایان گفت: در جلسه روز دوشنبه مجلس هیچ تصمیمی درخصوص بازار فولاد و نحوه عرضه آن گرفته نشده است و جلسه مذکور صرفا یک جلسه مشورتی بوده که با حضور تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، تولیدکنندگان عمده فولاد کشور و تشکل‌های ذی‌ربط تشکیل و به بررسی آخرین وضعیت تولید و توزیع فولاد پرداخته است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر