بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

رشد سودآوری «کگل» با بهره‌برداری از طرح توسعه ذوب/ بی‌تاثیری نرخ تسعیر ارز بر شرکت

مدیرعامل «کگل»گفت: طرح توسعه یک میلیون تنی ذوب مجتمع جهان فولاد سیرجان ظرف چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر : ۱۷۸۸۸۴
به گزارش بورس‌نیوز، سهم شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، از جمله سهم های پربازده سال جاری بوده و از ابتدای سال جاری تا کنون بازدهی تقریبا 70 درصدی برای سهامداران خود به ارمغان آورده است. «کگل» سهمی صادرات محور بوده و از تغییر سیاست های ارزی دولت نیز منتفع خواهد شد.

ناصر تقی زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در گفت‌و‌گو با بورس‌ نیوز در خصوص تاثیر تغییر سیاست های ارزی بر عملکرد شرکت بیان کرد: شرکت گل گهر، پروژه ها و طرح های متعددی در دست اجرا دارد و ارز حاصل از صادرات، جهت خرید تجهیزات و قطعات مورد نیاز وارداتی، مصرف می شود؛ بنابراین نرخ تسعیر ارز در حال حاضر اثر چندانی بر عملکرد «کگل» نخواهد داشت. وی ادامه داد: آنچه در سودآوری شرکت موثر تلقی می‌شود آن است که نرخ فروش محصولات در بورس کالا تعیین شده که فعلا تغییری در قیمت ها مشاهده نمی شود و مبنای قیمت گذاری ارز رسمی است؛ امیدواریم حتی اگر قیمت گذاری داخلی تغییر نمی کند، محدودیت دامنه نوسان حذف شود و عرضه و تقاضا قیمت واقعی محصولات را مشخص کند.

مدیر عامل «کگل» در مورد وضعیت شرکت گفت: از میان طرح ها و پروژه های در دست انجام، طرح ذوب یک میلیون تا 1.2 میلیون تنی ظرف ماه های آتی وارد مدار تولید خواهد شد که تاثیر این طرح بر سودآوری شرکت با اهمیت فراوانی مواجه بوده اما از آنجا که قیمت‌ها قابل پیش بینی نیست فعلا نمی توان در مورد سود این طرح اظهار نظر کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر