بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
نایب‌رئیس هیات‌مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد؛

گوی رقابت فلزی‌ها گردتر از پتروشیمی‌ها / بُرد شرکت‌های ارزمحور در دوران تحریم

نایب‌رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران درباره نقش صندوق‌های سرمایه‌گذاری و تأمین سرمایه در بهبود صنایع بورسی گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری به دلیل تخصصی بودن و میزان مجوزهایی که قانون‌گذار در حوزه فعالیت‌های آن‌ها قائل شده است مزایای خاص خود را دارند.
کد خبر : ۱۷۸۹۱۷
فردین آقابزرگی، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره کانون کارگزاران و مدیرعامل کارگزاری بانک دی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، اظهار کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مقایسه با دیگر شیوه‌های تامین مالی یکی از کم‌ریسک‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری و ابزاری مناسب در جهت افزایش دارایی‌های مالی است.

وی درباره نقش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در تأمین مالی شرکت‌ها و ناشرین بورسی نیز گفت : نمی‌توان نقش بسیار مؤثری برای این مورد در نظر گرفت ولی اگر این موضوع را  درباره افزایش حجم معاملات ، نقد شوندگی و مشارکت عام در بازار سهام در نظر گرفت این صندوق‌ها  نقش عمده خواهند داشت.

آقابزرگی درباره وضعیت صنایع بورسی نیز گفت: وضعیت سوددهی شرکت ها  بسته به اقتضای شرایط و تصمیمات مسئولان قانون گذار در برهه های مختلف زمان متفاوت است  و از طرفی شرکت های ارزمحوری که حجم فروش آنها به مقدار فروش آنها وابسته نیست در مزیت هستند که از آن دسته می توان به شرکت‌هایی اشاره کرد که فروش محصولات آن‌ها و نوع محصولاتشان قابلیت انبار شوندگی و قابل دپو کردن هستند.

وی در این خصوص اظهار کرد: کالای برخی شرکت‌ها مانند مخازن نفت و پتروشیمی  قابلیت انبار سازی ندارند ولی کالاهایی نظیر فولاد که می‌توان آن‌ها را به مدت یک یا دو سال انبار کرد و بعداً فروخت در این زمینه صنایع برتر محسوب می شوند.

آقابزرگی درباره سمت‌وسوی نقدینگی تا پایان سال نیز گفت: نرخ بازدهی که بر اساس اسناد خزانه اوراق بدهی درباره کالاهایی که در بورس ارائه‌شده است حدوداً بین 28 تا 30 درصد بازدهی  را نشان می‌دهد یعنی اگر این بازدهی را مبنای معامله در بورس قرار دهیم P/E هایی کمتر از 4 توجیه‌پذیر است ولی به دلیل غیرنقدشونده بودن، غیرمتشکل بودن و غیرقانونی بودن و کم اثربخش بودن سایر بازارها نظیر خودرو، مسکن، بازار ارز و ...به نظر می‌رسد یکی از جذاب‌ترین و مناسب‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری بازار سرمایه است.

نایب‌رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران افزود: با بررسی و ارزیابی سایر بازارها به این نتیجه می رسیم که بورس طی دوره 4 تا 5 ماهه فعلی تا این لحظه 38 درصد بازدهی را نشان می دهد که نسبت به سال 96 بسیار بهتر بوده است ولی  کماکان نسبت به سایر بازارها عقب‌تر بوده  بطوریکه روزانه  در حال پشت سر گذاشتن رکوردهای تاریخی چه ازنظر افزایش حجم معاملات و افزایش بازدهی شاخص و...هستیم و این نشان‌دهنده جذابیت این بازار است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
نایب‌رئیس هیئت‌مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس‌‌نیوز تاکیدکرد:‏

ادامه‌دار شدن روند سبز شاخص‌ها/ دست انداز شاخص‌ها و کندی سرعت در نیمه دوم سال

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

دام تازه برای سهامداران بازار/ پالس‌های ضد بورس با شائبه‌های تایید نشده

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
این یک پیشنها خرید یا فروش نیست /هیچ مسئولیتی برعهده نگارنده نیست هیچ اطلاعی هم از درون شرکت فسرب ندارم// اما چرا برخی از افراد فسرب (ملی سرب وروی )را برای خرید در نظر دارند؟؟؟؟؟از سال 89افزایش سرمایه نداشته /قیمت دلار در بازار ازاد افزایش مشخص ومعنی داری داشته //قیمت جهانی محصولات فلزات رنگی مخصوصا سرب وروی ؟؟؟اینها همه نیاز به بررسی داره کهقطعا از نظر افرادخاصی دور نمونده ونمی ماند