بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
کارشناس بازار سرمایه گفت: تصویب قانون FATF ازآنجایی‌که می‌تواند بر مبادلات بین‌المللی و بین‌بانکی مؤثر واقع شود، می‌تواند راهگشای صنایع صادرات محور بورس نظیر پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها باشد.
کد خبر : ۱۷۸۹۲۵
حسنعلی بشارت احسانی، رئیس هیات مدیره کارگزاری توسعه سرمایه دنیا، در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهار کرد: با تصویب قانون مبارزه با پول‌شویی از جهت اینکه این قانون یک قانون بین‌المللی محسوب شده می‌تواند در شرایط تحریم درفروش کالاهای ایرانی مؤثر واقع‌شده و فروش این قبیل کالاها با سرعت بیشتری صورت گیرد.

وی درباره تأثیر قیمت دلار بر صنایع ارز محور نیز افزود: شرایط این قبیل کالاها به این بستگی داشته که آیا مزیتی صادراتی بنگاه‌ها حفظ خواهد شد و  آنها می‌توانند به سهولت پول آن را دریافت کنند یا خیر که با تصویب FATF امیدها در این رابطه بیشتر خواهد شد.

رئیس هیات مدیره کارگزاری توسعه سرمایه دنیا، در پاسخ به اینکه با شروع تحریم‌ها کدام‌یک از صنایع بیشتر متضرر می‌شوند گفت: با شروع تحریم‌ها صنایعی مانند پتروشیمی‌ها و شرکت‌های بیمه و بیمه‌های بین‌المللی و شرکت‌هایی که برای فروش محصولات خود به حمل‌ونقل بین‌المللی وابسته هستند ازآنجایی‌که کشتیرانی‌های بین‌المللی همکاری لازم را نمی‌کنند به مشکل بر خواهند خورد و لذا باید در این زمینه با قدرت بیشتری امورپیگیری شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر