بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
نائب رئیس انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد؛

خط ترمز وزارت صمت بر لاستیکی‌ها/ ضوابط جدید واردات لاستیک سنگین اعلام شد

نائب رییس انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو، درخصوص بخشنامه جدید وزارت صنعت معدن و تجارت برای واردات لاستیک سنگین گفت: هر نوع تصمیم محدودکننده واردات طبیعتا روی صنایع بورسی تاثیرگذار خواهد بود.
کد خبر : ۱۷۸۹۸۸
به گزارش بورس نیوز، وزارت صنعت معدن و تجارت ضوابط جدید واردات تایرهای سنگین را اعلام کرد و از سازمان های استانی خود خواستار کنترل و نظارت بر روند توزیع این محصولات در بازار شد.

احمدرضا متقی، در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز، در همین خصوص اظهار کرد: هر نوع تصمیم محدودکننده واردات بر صنایع وابسته به آن تاثیرگذار بوده و صنایع لاستیک نیز از این قضیه مستثنا نیستند.
وی ادامه داد: در رصد بازار لاستیک و بررسی وضعیت فعالان این بازار در می‌یابیم که این افراد کاملا در مضیقه تامین مواد اولیه و تولید قرار گرفته‌اند و محدودیت فعالیت‌های آنها حتی به سطح عرضه کالا نیز رسیده و همین امر باعث افزایش قیمت تایر شده است.

وی درخصوص تاثیر این بخشنامه بر روی بورس نیز گفت: در گذشته افزایش قیمت تایر بر سهام شرکت‌های بورسی تاثیر مستقیم و مثبت می‌گذاشت که البته قیمت سهام به مثبت بودن عملکرد کلی بورس نیز برمی‌گردد و فقط تابعی از بحث فروش این محصولات در بازار مطرح نیست.
متقی درباره مشکلات ادامه دار صنعت لاستیک نیز گفت: این مشکلات همچنان به قوت خود باقی است و همچنان دچار سوء مدیریت و اتخاذ تصمیمات خلق‌الساعه از سوی مسئولان اقتصادی در این زمینه هستیم.

نائب رییس انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو، افزود: بر اساس مابه التفاوت نرخ ارز، شرکت های تایر سواری مکلف شدند مابه التفاوت ارز 4200 تومانی را با ارز بازار آزاد پرداخت کنند که باعث افزایش 100 درصدی قیمت تایرهای سواری در بازار می شود.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر روند افزایشی نرخ لاستیک آغاز شده و این روند به فرصتی ویژه برای تولیدکنندگان داخلی برای افزایش قیمت محصولات بدل شده است.

گفتنی است: وزارت صنعت معدن و تجارت در نامه‌ای به سازمان‌های زیر مجموعه خود در استان‌ها اعلام کرد: ضمن ارسال تصاویر نامه‌های شماره 60/107451 نورخ 1397/4/27 معاون محترم امور اقتصادی و بازرگانی و شماره 60/1290029 مورخ 1397/5/16 دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازرا وزارت صنعت در مورد واردات تایرهای سنگین و تولید داخل به آگاهی می‌رساند:


اشتراک گذاری :
ارسال نظر