بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از اختصاص اعتبارات تازه جهت کمک هزینه خرید یا ساخت مسکن به اقشار ویژه در سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.
کد خبر : ۱۷۹۰۳۰
به گزارش بورس نیوز، حمیدرضا عظیمیان، با اشاره به تصویب مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال در بودجه سال ۱۳۹۷ سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: میزان و نحوه توزیع اعتبار پیش بینی شده با مسئولیت و نظر معاونت های املاک حقوقی و فنی مهندسی به منظور تعیین و تخصیص مابه ازای ریالی و هزینه آماده سازی زمین اختصاص یافته به اقشار ویژه با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت می پذیرد.

وی افزود: تخصیص این اعتبارات به استناد ماده (۷) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: براساس این ماده از قانون، وزارت راه و شهرسازی موظف است برای جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر، آزادگان، همسران شهید و یا قیم قانونی فرزندان شهید (به نام فرزندان) نسبت به تأمین زمین به قیمت منطقه ای سال ۱۳۶۹ و اولین سال قیمت منطقه ای برای زمین هایی که قیمت منطقه ای سال ۱۳۶۹ را ندارند با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدام کند.

به گزارش ایسنا، عظیمیان خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین موجود، درصورتی که واگذاری زمین به واجدین شرایط ممکن نباشد دولت مکلف است به ازای آن برای هر یک از مشمولان مبلغ ۵۰ میلیون ریال برای سال اول و متناسب با نرخ تورم جهت سالهای بعد اعتبار لازم را اختصاص دهد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر