بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
بر اساس جدیدترین آمارها، ارزش صندوق‌های قابل معامله در پایان تیرماه امسال به رقم 91 هزار و 953 میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۱۷۹۰۶۳
به گزارش بورس نیوز، ارزش صندوق‌های قابل معامله در پایان تیرماه امسال به رقم 91 هزار و 953 میلیارد ریال رسید این در حالی است که در حال حاضر 36 صندوق قابل معامله در بازار سرمایه ایران فعال هستند که صندوق سرمایه‌گذاری پروژه آرمان پرند مپنا با 33 هزار و 531 میلیارد ریال بزرگترین صندوق ETF است.

صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با 10 هزار و 375 میلیارد ریال، آرمان آتی کوثربا 8 هزار و 119میلیارد ریال، امین یکم فردا با 5 هزار و 78 میلیارد ریال، پارند پایدار سپهر با 5 هزار و 40 میلیارد ریال، پاداش سهامداری توسعه یکم با 5 هزار و 37 میلیارد ریال نیز به ترتیب در رتبه‌های دوم تا ششم بزرگترین صندوق های ETF بازار سرمایه قرار دارند.

همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای لوتوس، سپهر اندیش نوین، سکه طلای کیان، سرمایه‌گذاری زرافشان امید ایرانیان در مکان‌های هفتم تا دهم جدول بزرگ‌ترین صندوق‌های ETF ایستاده‌اند.

گفتنی است صندوق قابل معامله در بورس(exchange-traded fund) گونه‌ای از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک می‌باشد که امکان پیروی از بازده یک شاخص معین را فراهم می‌آورد و سهام آنها همانند سهام شرکت‌های عمومی، در بورس اوراق بهادار قابل معامله است.
همچنین فعالیت اصلی این صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار یا دارایی‌های فیزیکی است که به ‌عنوان دارایی پایه صندوق در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین عملکرد هر صندوق، به عملکرد دارایی پشتوانه آن بستگی دارد.

لازم به ذکر است، مطابق لایحه پیشنهادی دولت به مجلس در خصوص ساماندهی سهام عدالت، قرار است در صورت تصویب نمایندگان این سهام در قالب صندوق‌های قابل معامله آزادسازی شوند و توسط مشمولان قابلیت خرید و فروش پیدا کنند.

عرضه قیرو عایق رطوبتی در تالار نقره ای
 
تالار صادراتی بورس کالا، امروز شاهد عرضه ۵هزار و ۸۶۳ تن قیر و ۵۵۴ تن عایق رطوبتی است.
به گزارش بورس نیوز، در تالار محصولات کشاورزی نیز۷ هزار و ۸۰۰ تن گندم خوراکی، ۱۰ هزار تن گندم دوروم، یک هزار و ۲۰۰ تن سبد گندم خوراکی، ۵۰۰ تن آرد گندم، یک هزار و ۳۱۲ تن شکر و ۱۰۰ تن خرمای مضافتی عرضه می شود.

همچنین بازار فرعی بورس کالا نیز در این روز شاهد عرضه ۲۰۰ تن گوشت منجمد برزیل است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر