بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
بازارسرمایه در معاملات امروز با محوریت پتروشیمی‌ها آغاز شد اما ابهامات در تعیین تکلیف قیمت ارز، بازار را تحت تاثیر خود قرار داد تا جایی که سهم‌های این گروه با دنده‌معکوس معامله‌گران حقیقی مواجه شد.
کد خبر : ۱۷۹۰۷۶
به گزارش بورس‌نیوز، آغاز بازار امروز با لبخند ژکوند برای پتروشیمی‌ها رنگ و لعاب خاصی گرفت اما از اواسط بازار به دلیل ابهامات فراوان در تعیین قیمت پایه کالاها در بورس کالا، سهم‌های پتروشیمی با نوعی دنده‌معکوس معامله‌گران حقیقی روبه‌رو شد.

بر اساس این گزارش، حقوقی‌ها در مواجهه با این وضعیت بازار تصمیم به نظاره حقیقی گرفته یا در محدوده میانگین قیمت سهام، بازارسازی سهم خود را پیش بردند.

بازار در انتظار تصمیم روز سه‌شنبه درخصوص عرضه کالا با نرخ ارز 4200 تومانی در بورس کالا بوده که آیا نرخ‌گذاری دولتی بر نرخ‌گذاری آزاد چیره می‌شود یا تعیین قیمت‌ها به کانال اصلی عرضه و تقاضا سوق داده می‌شود.

در عین حال امروز گروه فلزات اساسی نیز با خود نمایی ذوب‌آهن جذابتی دو چندان برای خریداران سهام ایجاد کرد به‌ویژه در میان بازار آلومینیوم، در برخی گروه‌ها شایعات حاکی است "فالوم" پس از مجمع آماده پرواز در مدار مثبت خواهد شد.

در میان تک سهم‌ها ، نماد معاملاتی"فلوله" اگر چه برای سهامداران صبور همچنان امید بخش است اما سرمایه‌گذاری بر این سهم تنها در دوره های بلند مدت پیشنهاد می‌شود.

در نماد "فسدید" اما اگر چه بر ورشکستگی این شرکت از سوی ناظر بازار تاکید می شود اما آگهی‌های منتشر شده در روزنامه‌های رسمی و در عین حال تلاش برای دریافت مطالبات از بدهکاران بزرگ حکایت از وجود سود انباشته شگفت انگیزی در این سهم پر تقاضا برای سهامداران صبور خود دارد.

در نماد بانک ها نیز سه بانک ملت و صادرات و تجارت در حالی فردا دوشنبه آماده برگزاری مجمع می شوند که حواشی آنها با توجه به افت سودآوری بانک ها قابل تامل خواهد بود.

در گروه خودرویی‌ها نیز دعوا بر سر تصاحب یک کرسی از 5 صندلی هیات مدیره آن میان شرکت های درون گروهی ایران خودرو و قطعه‌سازها جالب  توجه است که به نظر می رسد برنده این بازی همچنان ایران‌خودرویی‌ها باشند هر چند اخبار پشت پرده حاکی از بازی کروز با برگ برنده سرمایه‌گذاری ملی ایران دارد.

به گزارش بورس‌نیوز، ارزش معاملات بورس تهران امروز، پنج هزار و 829 میلیارد ریالی را رد کرد.
شاخص کل قیمت و بازده بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز یک‌شنبه 28 مردادماه 97 با افزایش 2818 واحدی به رقم  134 هزار و 354 واحد رسید.

بر همین اساس، بورس تهران امروز شاهد جابه‌جایی یک میلیارد و 855 میلیون سهم بود.
 شاخص قیمت وزنی ارزشی با افزایش 826 واحدی، در کانال 39 هزار و 391 واحدی قرار گرفت.

شاخص کل هم‌وزن با افزایش 268 واحدی، رقم 19 هزار و 689 واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص قیمت هم‌وزن نیز با رشد 189 واحدی در کانال 13 هزار و 934 واحدی قرار گرفت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 2784 واحدی در کانال 142 و 727 واحد ایستاد.

همچنین شاخص بازار اول نیز با رشد 2168 واحدی به رقم  98 هزار و 195 واحد دست‌یافت و شاخص بازار دوم با افزایش 5175 واحدی عدد 271 هزار و 329 واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی  فولاد مبارکه اصفهان «فولاد» با تاثیرگذاری 284 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس «فارس» با تاثیرگذاری 248 واحد، ملی صنایع مس ایران «فملی» با 218 واحد،  پتروشیمی پارس «پارس» با 186 واحد ، گسترش نفت و گاز پارسیان «پارسان» با 183 واحد، سرمایه گذاری غدیر «وغدیر» با 139 واحد و خدمات انفورماتیک «رانفور» با 118 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار داشتند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر