بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
معاون مالی «فملی» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تعیین‌تکلیف قیمت مس در گزارش ۶ ماهه/ دستور جدید آمده اما بدون مدارک و مستندات

درپی تصمیم شورای عالی بورس مبنی بر توقف عرضه محصولات پتروشیمی و فولادی با دلار ۴۲۰۰ تومان در بورس کالا، دستورالعمل عرضه مس تغییر کرد و منجر به‌صف خرید سنگین برای سهام ملی مس شد.
کد خبر : ۱۷۹۰۹۵
محسن بازارنویی معاونت مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران «فملی» در گفت‌وگو با بورس نیوز در این باره گفت: دستورالعمل جدید شب گذشته به شرکت اعلام شد اما تاکنون مدارک و مستنداتی در خصوص ویژگی و چگونگی آن ارائه نشده و نمی‌توان اظهارنظر قاطعی در این خصوص انجام داد و تنها گردش معاملات به سمت بازار ارز ثانویه معاملات مس در بازار مشخص شده است.



وی تأکید کرد: بررسی‌های شرکت در تعیین‌وتکلیف نرخ‌گذاری پس‌ازآنکه مدارک و مستندات به دست «فملی» برسد، سریعاً در دستور کار قرار خواهد گرفت و در گزارش 6 ماهه اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: در همین راستا طبق رویه هفته گذشته که عرضه مس در بورس‌کالا متوقف بود، این روال امروز نیز ادامه‌دار شد اما سهامداران تحت تأثیر دستورالعمل جدید به استقبال سهام رفته و باعث افزایش قیمت سهم شدند.

این کارشناس صنعت مس با اشاره به سودآوری این دستورالعمل برای «فملی» تأکید کرد:  قطعاً این دستورالعمل و توقف عرضه محصولات با نرخ 4200 تومانی بر سودآوری این شرکت تأثیر خواهد گذاشت زیرا مس با نرخ دلار واقعی به بازار عرضه خواهد شد اما از سوی دیگر باید در ادامه منتظر تصمیمات دولت نشست که آیا هزینه‌های صنعت فولاد و مس افزایش پیدا خواهد کرد یا اینکه بدون تغییر باقی خواهد ماند.

بازارنویی با اشاره به تأثیرگذاری تصمیمات دولتی و تأثیر آن بر شرکت، تصریح کرد: دلار در نیمی از فعالیت‌های کلان شرکت ازجمله خرید تجهیزات، برخی مواد اولیه و قطعات وارداتی تأثیرگذار بوده اما درکل این موضوع تأثیری مثبت داشته چراکه حتی اگر هزینه‌ها با نرخ ارز آزاد باشد، بازهم کفه درآمد فروش در بورس کالا سنگین‌تر است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر