بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
همزمان با برگزاری مجمع عادی سالیانه بانک تجارت بررسی شد:

جیغ بنفش در عملکرد مالی پارسال "وتجارت"/ افزایش ۷۵۶ درصدی زیان‌‎آوری

بانک تجارت در سال گذشته و با عمکلرد قابل تامل خود، زیان سنگین 63 هزار و 750 میلیارد ریالی را ثبت نمود تا به این ترتیب، تا پایان سال 1396، زیان انباشته این بانک به بیش از 79 هزار و 950 میلیارد ریال برسد.
کد خبر : ۱۷۹۱۰۰

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از مشاهده نامه مجوز صدور برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت، شاهد برخی بندها از سوی بانک مرکزی می باشیم که در صورت اجرایی شدن، زیان انباشته بانک را به بیش از 170 هزار میلیارد ریال خواهد رساند.


از جمله می توان به بند یک نامه بانک مرکزی اشاره نمود که این بانک خواستار مستندات بانک تجارت در خصوص شناسایی مبلغ 76 هزار و 439 میلیارد ریالی مربوط به سود و وجه التزام مطالبات از بانک مرکزی شده است که به نظر می رسد این شناسایی درآمد صرفا توسط بانک و بر اساس مستندات خود بانک و بدون دریافت مجوز از مراجع ذی صلاح صورت گرفته باشد.


همچنین، بر اساس بند 2، می بایست مبلغ 14 هزار و 946 میلیارد ریال از درامدهای شناسایی شده غیرعملیاتی مربوط به واگذاری های دارایی های شرکت، از درآمدهای شرکت، کسر شود.

به نظر می رسد روند زیان دهی بانک های بزرگ کشور به مرحله هشدار دهنده ای رسیده است و مشخص نیست که برنامه مشخص بانک مرکزی در خصوص کنترل روند فعلی بانک ها که هیچ گونه کاهشی نیز در هزینه های عملیاتی خود از جمله هزینه های پرسنلی، هزینه های اداره واحد و پرداخت سودهای بالا به مشتریان را اعمال نمی کنند، چه خواهد بود؟

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر