بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
کارشناس بازار سرمایه، گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری را می‌توان یکی از مهم‌ترین ابزارها در هدایت نقدینگی به‌سوی بازار سرمایه دانست.
کد خبر : ۱۷۹۱۱۰
میرسجاد مسجد موسوی، کارشناس بازار سرمایه، در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص نقش صندوق‌های سرمایه گذاری در بهبود اوضاع بازار سرمایه اظهار کرد: به دلیل ناشناخته بودن بازار سرمایه برای بسیاری از افراد و آشنا نبودن آن‌ها به فضای صنایع و شرکت‌های بورسی و همچنین روش‌های تحلیلی، بهتر است که افراد در شروع فعالیت خود در این بازار به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری رفته و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی مدیریت حرفه‌ای، نقد شوندگی سریع و قابل رصد بودن عملکرد را باعث رونق سرمایه‌گذاری در این ابزار بازار سرمایه دانست و افزود: به دلیل این مزیت‌ها صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند با استفاده از نقدینگی جذب‌شده به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه مطابق با روش‌های تحلیلی روی‌آورند.

مسجد موسوی در خصوص مدیریت این صندوق‌ها نیز افزود: مدیران این صندوق‌ها نیز می‌توانند با شناسایی صنایع و شرکت‌های دارای چشم‌انداز سودآوری در آینده، هم بازده مورد انتظار سرمایه‌گذاران خود را فراهم کنند و هم در راستای حرکت بازار سرمایه به سمت تخصیص بهینه نقدینگی گام بردارند.

وی لزوم در نظر گرفتن عوامل بنیادی مانند ریسک‌های سیاسی، اقتصادی، صنعت و ... را کلید عملکرد مناسب این صندوق‌ها دانست و گفت: با توجه به راه‌اندازی بازار ثانویه و به رسمیت شناخته شدن نرخ ارز در این بازار، به نظر می‌رسد که شرکت‌های دارای محصولات صادراتی که مواد اولیه خود را از داخل کشور تأمین می‌کنند، در اولویت سرمایه‌گذاران و صندوق‌های سرمایه‌گذاری باشد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره سودآوری این صندوق‌ها نیز گفت: با توجه به رشد قیمت بسیاری از شرکت‌ها نسبت به چند ماه گذشته، لازم است که میزان سودآوری آن‌ها با توجه به مفروضات معقول مورد بازبینی قرار گیرد زیرا که به دلیل افزایش فروش این شرکت‌ها سودآوری آن‌ها نیز افزایش خواهد یافت، ضمن اینکه لزوم توجه به وام‌های ارزی و نحوه تسویه آن‌ها نیز باید مدنظر قرار گیرد.

مسجد موسوی درباره تحریم‌های پیش رو و تأثیر بر عملکرد صندوق‌های بورسی نیز تصریح کرد: به دلیل وجود تحریم‌ها ممکن است درزمینهٔ فروش شرکت‌های صادراتی مشکلاتی پیش آید که بدین منظور شرکت‌های دارای فروش تضمین‌شده داخلی مانند صنایع غذایی موردتوجه قرار خواهد گرفت.

وی در پایان بابیان اینکه بهتر است درزمینهٔ انتخاب شرکت‌های دارویی ریسک واردات و هزینه مواد اولیه آن‌ها نیز مدنظر باشد گفت: با توجه به ریسک‌های مختلفی که بازار سرمایه با آن مواجه است، مانند ریسک تحریم، ریسک قانون‌گذاری و ...، سرمایه‌گذاران باید سناریوهای مختلفی را برای هر یک از این موارد در نظر داشته باشند، تا در زمان مشخص به تعدیل پرتفوی اقدام کنند
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر