بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
فعال صنعت قطعه‌سازی گفت: قطعه سازان در انتظار تصمیم نهایی درباره واردات قطعات خودرو با نرخ ۴۲۰۰ تومان هستند.
کد خبر : ۱۷۹۱۱۹
به گزارش بورس‌نیوز، یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس از تصویب  تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات قطعات خودرو در جلسه با وزارت صنعت خبرداد.
محمدرضا نجفی منش عضو انجمن قطعه سازان ایران در گفت‌وگو با بورس نیوز، تصویب ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای واردات قطعات خودرو را منوط به تصویب نهایی مجلس دانست و گفت: در صورت تائید نهایی این طرح نگران خودروسازان و قطعه‌سازان آن بوده که آیا دولت این میزان  ارز را برای تخصیص به قطعه سازان دارد.



وی درباره احتمال افزایش مجدد قیمت خودرو گفت: سپردن قیمت‌گذاری خودرو در بازار به شورای رقابت اقدامی نادرستی بوده چراکه این امر باعث افزایش سیستم دلال‌بازی در بازار خودرو شده و مصرف‌کننده را در سردرگمی قرار داده است.

نجفی منش با اشاره به تجربه موفق قیمت‌گذاری خودرو  در کشور افزود: طی سال 76، اعمال قیمت‌گذاری توسط وزارتخانه مانع دلالی‌ها شد و کاملا چنین روشی جلوی دلالی را گرفت؛ در آن ایام نیز نیز دلال‌بازی زیاد بود و اختلاف قیمت وجود داشت که با این طرح تا حدود زیادی قیمت‌ها به نفع مصرف‌کننده تمام شد.

وی با انتقاد از افزایش قیمت‌ها و تاثیر تورمی که به ضرر مردم است، اضافه کرد: تمام اضافه قیمت‌ها در جیب تورم رفته و تنها دود آن به چشم مصرف‌کننده، تولیدکننده و دولت می‌رود بنابراین هرچه زودتر باید بساط سیستم دلالی در بازار برچیده شود و برای این منظور باید قیمت را در حاشیه بازار بگذارند و حدود 5 درصد زیر حاشیه بازار به مشتری عرضه کنند.

نجفی منش در پایان در خصوص طرح‌های جدید پیش‌فروش خودرو نیز گفت: خودروسازان به دنبال افزایش قیمت خودرو نیستند و تنها متقاضی آن موضوع هستند که محصولات خود را باقیمتی که مصرف‌کننده کشش دارد به دست آن‌ها برسانند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر