بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت:دارو‌ها با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان تامین می‌شود پس قیمت‌ها تغییر نخواهد کرد.
کد خبر : ۱۷۹۱۵۴
به گزارش بورس نیوز، رضا مسائلی با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما با بیان اینکه از زمان آغاز تحریم ها در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی، ​سلسله اقدامات متراکمی در وزارت بهداشت انجام شده است، افزود: با دستگاه هایی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی و دستگاه هایی که در صدور مجوز دارو و تجهیزات پزشکی دخالت دارند مانند سازمان انرژی اتمی، سازمان ملی استاندارد همکاری و جلسات کارشناسی داشتیم و تفاهم نامه هایی را امضاء کردیم و با گمرک برای تسهیل واردات دارو و تجهیزات پزشکی توافقنامه امضاء شده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی ویژه است، ادامه داد: مراکز درمانی در طرح تحول سلامت، مجاز به ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان نیستند و بر این موضوع نظارت داریم.

مسائلی گفت: پس از مصوبه 16 مرداد امسال ابهاماتی در مابه التفاوت قیمت تخصیص ارز با بازار ثانویه وجود داشت ، بر این اساس در مصوبه اخیر دولت، ترخیص دارو و تجهیزات پزشکی که در گمرک به علت پرداخت مابه التفاوت دچار مشکل شده بود رفع شد.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افزود: به ملزومات ضروری پزشکی ارز 4 هزار و 200 تومانی اختصاص می یابد بنابراین در قیمت آنها تغییری ایجاد نمی شود اما قیمت برخی تجهیزات پزشکی با ارز ثانویه تعیین می شود و تا شش ماه فرصت دارند این مابه التفاوت را تسویه کنند.

به گزارش صدا و سیما، مسائلی افزود: کمیته های تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت روزانه ، کمبودها را رصد و آن ها را تامین می کنند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر